۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۰۶
کد خبر: 83286031
T T
۰ نفر
روند دادرسي در بسياري از حوزه هاي قضايي هرمزگان به روز است

بندرعباس- ايرنا- رييس كل دادگستري هرمزگان با بيان اينكه كاهش زمان رسيدگي به پرونده ها يكي از اولويت هاي مهم اين دستگاه است، گفت: در همين راستا روند دادرسي در بسياري از حوزه هاي قضايي استان به روز است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمدصادق اكبري شامگاه شنبه در جمع مسوولان دادسراي عمومي و انقلاب بندرعباس اظهار داشت: با تلاش هاي صورت گرفته در دستگاه قضايي هرمزگان، هم اكنون بسياري از پرونده‌ها در كوتاهترين زمان ممكن به صدور رأي قانوني منجر مي گردد.
وي ادامه داد: اميدواريم افزايش شعبه هاي رسيدگي در دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان بندرعباس زمينه هاي ارتقاء دقت، تسريع در روند رسيدگي و كاهش حجم تراكم پرونده‌ها را فراهم سازد.
حجت الاسلام اكبري خطاب به مسوولان دادسراي عمومي و انقلاب بندرعباس با اشاره به سياست‌ هاي ابلاغي از سوي قوه قضاييه خواستار برنامه‌ ريزي، تلاش مضاعف و كار جهادي به‌ منظور تسريع در روند تحقيقات، رسيدگي و اجراي احكام شد و بر لزوم توجه ويژه به صيانت از حقوق شهروندي در جريان دادرسي‌ها تأكيد كرد.
وي ياد آور شد: تكريم ارباب رجوع، بهبود وضعيت خدمت‌رساني و تسهيل مراجعه هاي مردم به واحد‌هاي قضايي در زمره مهم‌ترين اهداف و اولويت هاي دادگستري كل استان هرمزگان قرار دارد.
رييس شوراي قضايي هرمزگان با اشاره به نقش خطير دادسرا در پاسداري از حريم امنيت مردم بر ضرورت برخورد قانوني و بدون اغماض با مخلان نظم و امنيت عمومي تأكيد كرد.
در اين نشست، ابوالفتح ابوالهادي دادستان عمومي و انقلاب مركز استان هرمزگان نيز گزارشي از عملكرد و برنامه ‌هاي دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان بندرعباس ارايه كرد.
7198/6048