۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۳۰
کد خبر: 83286400
T T
۰ نفر
روزنامه كویتی: ماجراجویی نتانیاهو حیات اسرائیل را به خطر می اندازد

تهران - ایرنا - روزنامه عرب زبان الرای كویت امروز (یكشنبه) در مطلبی با لحنی هشدارآمیز خطاب به رژیم صهیونیستی نوشت كه بهتر است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با توجه به آمادگی كامل حزب الله و ایران، ادامه حیات اسرائیل را با ماجراجویی، به خطر نیاندازد.

به گزارش ایرنااز این روزنامه كویتی؛ سیدحسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان در دیدار با شماری از فرماندهان ارشد این جنبش به آنان اعلام كرده است كه نبرد احتمالی با اسرائیل در همین تابستان رخ خواهد داد و همه باید این موضوع را بدانند.
به نوشته الرای، زرادخانه های موشكی كه حزب الله در اختیار دارد، برای شلیك همزمان صدها فروند موشك به سوی اسرائیل كافی است، همچنین فرماندهان ارشد این گروه، نیروهایشان را از خط مقدم جبهه های نبرد سوریه، به لبنان بازگردانده اند و در آمادگی كامل به سر می برند.
بهتر است نتانیاهو بداند كه حزب الله و ایران هزاران هدف در فلسطین اشغالی را زیر نظر دارند و در صورت احساس خطر آماده دست زدن به هر اقدامی هستند. افزون بر این نصرالله چندی پیش با هشدار به رژیم صهیونیستی اعلام كرد كه هدف این حزب، نابودی كامل اسرائیل است، بنابراین بهتر است اسرائیل تنها نظاره گر تحریم های آمریكا علیه ایران و لبنان باشد و با ماجراجویی حیات خود را به خطر نیاندازد.
الرای افزود: نصرالله در دیدار خود با فرماندهان ارشد حزب الله تاكید كرد كه چه بسا من و بسیاری از فرماندهان ارشد این حزب برای مدتی طولانی در میان شما نباشیم و شاید اسرائیل در ترور فرماندهان ما موفق شود، اما این بدان معنا نیست كه عمر حزب الله به پایان می رسد، زیرا حزب ما به اشخاص وابسته نبوده و بخشی از جامعه لبنان است.
در ادامه مطلب الرای آمده است: نصرالله به فرماندهان خود اعلام كرد كه علایم و قران نشان می دهد اسرائیل سعی دارد مانند جنگ 33 روزه سال2006، با حمله به لبنان همه را غافلگیر كند.
الرای افزود: به نظر می رسد با پیروزی حزب راست افراطی در اسرائیل و ارجاع اجرای معامله قرن به تابستان، نتانیاهو احساس قدرت زیادی كرده و می خواهد همه تهدیدات موجود همچون ایران و حزب الله را از سر راه خود بردارد اما باید دید تا چه حد این احساس توخالی می تواند به واقعیت نزدیك باشد.
در ادامه مطلب آمده است: سیدحسن نصرالله هیچگاه این گونه در خصوص نزدیكی زمان وقوع جنگ صحبت نكرده بود و این نشان می دهد تحركات اخیر آمریكا در آب های منطقه ای و تنش واشنگتن و تل آویو با تهران، شرایط منطقه را بسیار حساس كرده است.
خاورم*9208**1486**