تقوا و خوش خلقي از ويژگي هاي منتظران واقعي امام زمان (عج) است

مهاباد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: منتظر واقعي امام زمان (عج) كسي است كه خدا ترس، با تقوا و اخلاق مدار باشد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين سيدمهدي قريشي يكشنبه شب در جمع مردم شهر چهاربرجِ مياندوآب به مناسبت ولادت با سعادت مهدي موعود (عج)، اظهار داشت: مساله قيام و ظهور حضرت مهدي موعود (عج) از موضوعات مسلّم دين اسلام بوده و توسط شيعه و سني بيان شده است.
وي با بيان اينكه انتظار فرج از بهترين عبادت ها به شمار مي رود، افزود: اگر مومن بخواهد از اصحاب و ياران حضرت ولي عصر(عج) باشد، بايد از منتظران واقعي فرج آن حضرت باشد.
وي تقويت ارتباط با آن حضرت را از ديگر ويژگي هاي منتظر واقعي برشمرد و افزود: ائمه معصوم (ع) بر تمام احوال امت خود آگاهي دارند و نياز است انسان نيز ارتباط خود را با ائمه (ع) تقويت كند كه تلاوت دعاي عهد و فرستادن 2 بار سلام در هر شبانه روز از راه هاي تقويت ارتباط با امامان معصوم است.
وي اظهار داشت: آنچه كه قبل از ظهور براي مومن واجب شده اين است كه بايد از ياران واقعي حضرت وليعصر(عج) بوده و ظهور آن حضرت را به انتظار بكشد.
وي با بيان اينكه انتظار فرج بزرگترين سعادت براي انسان است، گفت: روايات و احاديث زيادي از ائمه اطهار (ع) در خصوص ظهور مهدي موعود بيان شده است و آن حضرت با ظهور خود عدالت را در جامعه را نهادينه مي كند.
حجت الاسلام و المسلمين قريشي ادامه داد: براساس روايت موجود به نقل از امام صادق (ع) هر كسي قبل از مرگش منتظر ظهور حجت بن الحسن العسگري (عج) باشد، همانند آن شخصي است كه در ركاب حضرت عليه دشمنان دين شمشير زده است.
امام جمعه اروميه در ادامه با اشاره به فضيلت ماه هاي رجب و شعبان، گفت: در اين 2 ماه مومنان خود را براي ورود ماه مهماني خدا آماده مي كنند و بايد از فرصت باقي مانده ماه شعبان به نحو مطلوب استفاده كرد تا خود را براي ماه ماه ضيافت الهي آماده كنيم.
وي با تاكيد بر قدر دانستن ماه شعبان، بيان كرد: در اين ماه بهتر است با دعا، استغفار و اصلاح اعمال، خود را به درگاه عبوديت نزديك كنيم تا ملائك الهي ما را به بهترين شيوه تحويل گيرند.
وي با اشاره به فضيلت هاي مناجات شعبانيه نيز افزود: خواندن مناجات شعبانيه نفس انسان را تزكيه و وي را آماده ورود به ماه مبارك رمضان مي كند و در ماه شعبان استغفار، صدقه و دعا نبايد فراموش شود و مومنان نبايد از انفاق مال خود و دستگيري از نيازمندان در اين ماه غافل شوند.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم حجت الاسلام جعفر آذرپندار امام جمعه چهاربرج نيز به بيان مشكلات زيرساختي توسعه اين شهر پرداخت.
در اين مراسم ائمه جمعه شهرهاي مياندوآب و شاهيندژ، فرماندار مياندوآب و مسوولان چهاربرج نيز حضور داشتند؛ شهر چهاربرج حدود 10 هزار نفر جمعيت دارد و مركز بخش مرحمت آباد مياندوآب است.
9871/6185/7129