۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰
کد خبر: 83288569
T T
۰ نفر

«الو پست» حاصل تعامل شركت ملی پست و بخش خصوصی

۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰
کد خبر: 83288569
«الو پست» حاصل تعامل شركت ملی پست و بخش خصوصی

تهران- ایرنا- سرویس تحویل بسته الو پست با تعامل شركت ملی پست ایران و بخش خصوصی راه‌اندازی شد و این سرویس از 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تفاهم‌نامه همكاری مشترك شركت پست جمهوری اسلامی ایران و شركت الو پیك روز سه‌شنبه با حضور مدیران هر دو مجموعه امضا شد.
مدیرعامل شركت ملی پست ایران در این مراسم ضمن ابراز رضایت از تعامل با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت جوانان كشور گفت: قراردادی كه بین ما منعقد شده منحصربه‌فرد نیست، ما این آمادگی را داریم كه با سایر شركت‌های دیگر همكاری كنیم، این امتیازی است برای الو پیك كه كار را زودتر شروع كرده است.
حسین نعمتی با بیان اینكه زنجیره خدمت‌رسانی در عرصه پست تكمیل خواهد شد، یادآور شد: شش ماه قبل باب فعالیت و همكاری را با الو پیك شروع كردیم تا خدمات پستی را با كمك بخش خصوصی ارائه كنیم و با این كار، شهروندان می‌توانند از محل كار یا منزل خود برای تمام نقاط كشور و حتی خارج از ایران محموله پستی ارسال كنند.

** خدمات اپلیكیشنی لطمه‌ای به كار پستچی‌ها نمی‌زند
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: خوشبختانه كارهای فنی و اساسی صورت گرفته و امروز اپلیكیشنی توسعه داده شده و امیدواریم بستر خوبی برای ارائه خدمات ویژه به مردم ایران باشد.
نعمتی در خصوص این‌كه پس از ارائه اپلیكیشن، تكلیف نیروهای پستچی چه می‌شود، گفت: وضعیت پستچی‌های ما تغییری نمی‌كند، سرویسی كه امروز جایگزین می‌كنیم درواقع خلأ موجود را پر می‌كند و در روند نامه‌رسانی تغییری ایجاد نخواهد كرد.
وی توضیح داد: در گذشته فرد برای ارسال محموله خود حتماً به اداره پست مراجعه می‌كرد اما سرویس الو پست این امكان را فراهم می‌كند كه بسته از درِ منزل دریافت و به اداره پست تحویل شود بنابراین هیچ تأثیری در كار پستچی‌ها ندارد.

عضو هیئت‌رئیسه شركت ملی پست نیز در این مراسم گفت: امروز شاهد رونمایی از سرویس الو پست هستیم كه با شركت ملی پست و مجموعه الو پیك اتفاق می‌افتد و با این كار، بخش خصوصی و دولتی برای تكمیل زنجیره خدمت‌رسانی به مردم در كنار یكدیگر قرار گرفته‌اند.
بهزاد اقبال خواه در خصوص سابقه این همكاری اظهار داشت: زمانی كه خلأهای موجود در زنجیره خدمت‌رسانی شركت پست را بررسی كردیم، متوجه شدیم نیاز به پیك شهری داریم، حتی این كار به‌صورت پایلوت در شركت پست انجام شد و با توجه به سیاست‌های وزارت ارتباطات در استفاده از توان بخش خصوصی، با این مجموعه به نتیجه رسیدیم.
وی در توضیح فرآیند همكاری شركت ملی پست و الوپیك گفت: برای وزن محصولات، ساده‌سازی انجام داده‌ایم. در اپلیكیشن الو پست رده‌های مختلف وزنی در نظر گرفته‌ایم كه مردم آن را در اپلیكیشن اعلام می‌كنند و بر اساس آن هزینه پست پرداخت می‌شود.
اقبال خواه بیان داشت: در مواقعی نیز وزن بر مبنای خود اظهاری مشتری انجام می‌شود. در بازه سه‌ماهه اول طرح، این روند كار را رصد می‌كنیم كه خوداظهاری مردم با واقعیت چقدر تفاوت دارد، اگر تفاوت زیاد باشد حتماً پروتكل را اصلاح خواهیم كرد، اما بعید می‌دانیم مردم یك بسته 10 كیلویی را 5 كیلوگرم اظهار كنند.
او درباره هزینه ارسال محموله های پستی نیز گفت: تمام هزینه‌ها تحویل الو پیك می‌شود و پس از مدتی تسویه‌حساب‌ها صورت می‌گیرد.

مدیر مجموعه الو پیك نیز در این مراسم گفت: یكی از بهترین تجربیات ما راه‌اندازی این سرویس طی چهار ماه است درحالیكه این تجربه در كشورهای دیگر حدود دو سال به طول انجامیده است. خیلی‌ها در بازار ما را به‌عنوان سرویس آنلاین جابجایی بسته می‌دانند اما می‌خواهیم به پلتفرمی تبدیل شویم كه گسترده‌تر از این فعالیت كند. اولین گام بزرگ ما در خصوص الو پست این است كه هر سه ماه بتوانیم خدمت جدیدی ارائه بدهیم.
مهدی نایبی در خصوص همكاری اخیر این مجموعه با سازمان تاكسیرانی، گفت: قبل از این نیز با سازمان تأمین اجتماعی برای همكاری جهت رساندن دفترچه بیمه صحبت كردیم، پس از آن با شركت تاكسیرانی و هم‌اكنون نیز با شركت پست به توافق رسیدیم.
وی تعامل مجموعه‌های خصوصی و دولتی را ثمربخش خواند و گفت: با تقویت این همكاری‌ها، خدمات با سرعت بیشتر و چابكی مناسب‌تر ارائه می‌شود و خوشبختانه در بخش دولتی و خصوصی به بلوغی رسیده‌ایم كه برای سرویس‌دهی بهتر به كاربران با یكدیگر همكاری كنیم.
علمی**9207** 1055
۰ نفر