۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۲
کد خبر: 83289941
T T
۰ نفر
آخرين مهلت ثبت‌نام طرح ترافيك خبرنگاري 7 ارديبهشت است

تهران- ايرنا- معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران طي اطلاعيه اي اعلام كرد: آخرين مهلت ثبت‌نام و بارگذاري مدارك طرح ترافيك خبرنگاري تا پايان روز شنبه هفتم ارديبهشت‌ ماه 1398 تعيين شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از اين معاونت، در اطلاعيه مذكور آمده است: افرادي كه متقاضي بهره‌مندي از تسهيلات طرح ترافيك يا كارت‌بليت خبرنگاري هستند بايد ظرف مدت تعيين شده با مراجعه به سايت «تهران من» به نشاني My.tehran.ir و پس از ورود به سامانه با نام كاربري و رمز عبور، در بخش خدمات طرح ترافيك، شرايط خاص شهروندان، در صفحه مربوط به «خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عكاسان خبري» مدارك خود را بارگذاري كنند.
بر اساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران، جامعه خبري شامل خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عكاسان خبري در سقف تعداد مصوب مي‌توانند از سهميه طرح ترافيك با تعرفه خاص (داراي تخفيف) برخوردار شوند و در عين حال به خبرنگاران واجد شرايط كه از سهميه طرح ترافيك استفاده نكرده و يا اساسا فاقد خودرو باشند، كارت‌بليت رايگان يكساله براي استفاده از وسايل نقليه عمومي تخصيص مي‌يابد.
براساس اين گزارش، امسال فهرست تمامي دريافت‌كنندگان مجوز طرح ترافيك خبرنگاري به همراه رسانه يا تشكل صنفي معرفي‌كننده خبرنگاران در سامانه شفافيت شهرداري تهران منتشر خواهد شد.
بر اساس دستورالعمل نحوه توزيع طرح ترافيك خبرنگاري؛ خبرنگاران، روزنامه‌نويسان، عكاسان و تصويربرداران خبري كه متقاضي سهميه طرح ترافيك هستند بايد به‌ موجب قرارداد كار معين (دائمي يا موقت) در يك نشريه، خبرگزاري يا پايگاه خبري اشتغال داشته باشند و مدركي دال بر اشتغال مستمر به مشاغل مذكور در اين آيين‌نامه ارائه دهند. همچنين خودروي متقاضيان دريافت اين مجوزها الزاما بايد متعلق به متقاضي يا همسر وي باشد.
متقاضياني كه قبلا در سامانه «تهران من» ثبت‌نام كرده و اطلاعات فردي و مشخصات خودروي آنها تغيير نكرده است، نياز به ثبت‌نام جديد در سامانه ندارند، اما حتما بايد مدارك فعاليت رسانه‌اي خود در شش ماه دوم سال 97 را ذيل بخش خدمات طرح ترافيك، در صفحه «خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عكاسان خبري» بارگذاري كنند و تمامي فرايند دريافت، بررسي تقاضاها و تخصيص مجوزها نيز به صورت غيرحضوري انجام مي‌گيرد و متقاضيان مطلقاً نياز به مراجعه حضوري به دفاتر خدمات الكترونيك شهر و يا هر مكان ديگري در شهرداري ندارند. در صورت بروز هرگونه اشتباه، امكان حذف مدارك ناقص يا داراي اشكال و جايگزيني مدارك صحيح در سامانه وجود دارد.
متقاضيان بايد از سوي رسانه محل اشتغال خود يا يكي از تشكل‌هاي صنفي خبرنگاران، عكاسان و مديران مسئول، معرفي‌نامه‌اي با عنوان سازمان حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران و با امضاي بالاترين مقام مسئول در نهاد صادركننده معرفي‌نامه، تهيه و بارگذاري كنند كه در آن مشخصات فرد متقاضي، شماره خودرو و زمينه كاري وي در رسانه درج شود.
همچنين مدرك ديگري دال بر اشتغال مستمر به كار خبري ارائه كنند كه بيمه خبرنگاري توسط رسانه محل اشتغال يا بيمه خبرنگاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي اين منظور قابل قبول است. در صورت نبود بيمه، متقاضي بايد 10 نمونه از آثار منتشر شده با امضاي خود در مطبوعات و رسانه‌ها را كه متعلق به شش ماه منتهي به زمان ثبت‌نام باشند، ارسال كند.
در صورت وجود هرگونه ابهام يا مشكل، متقاضيان مي‌توانند با شماره تلفن‌هاي 81677299 و 96018795 تماس بگيرند.
به گزارش ايرنا، در شرايط كنوني 2 طرح محدوده «ترافيك» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا مي شود كه ورود به محدوده ترافيكي منوط به داشتن مجوز و ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاك خودروهاست.
زمان اجرايي روزانه طرح جديد ترافيك 6:30 تا 19 است، ضمن اينكه روزهاي پنجشنبه، جمعه و ايام تعطيل نيز طرح هاي ترافيكي(ترافيك و زوج و فرد) اجرا نمي شود.
براساس طرح زوج و فرد تردد خودروها از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علي، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌هاي نواب و چمران براساس آخرين رقم سمت راست پلاك خودروها محدود است.
همچنين محدوده طرح ترافيك از سمت شمال خيابان مطهري، از سمت جنوب خيابان شوش، از سمت غرب خيابان كارگر و از سمت شرق خيابان شريعتي و 17 شهريور است.
تهرام/9343//1348
۰ نفر