۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴
کد خبر: 83290265
T T
۰ نفر

رهبر كره شمالی وارد روسیه شد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴
کد خبر: 83290265
رهبر كره شمالی وارد روسیه شد

پكن - ایرنا - ' كیم جونگ اون ' رهبر كره شمالی كه روزگذشته پیونگ یانگ را به مقصد روسیه ترك كرده بود، روز چهارشنبه ازطریق شهر ' خاسان ' وارد این كشور شد.

به گزارش ایرنا از رسانه ها، كیم عصر امروز(چهارشنبه)در ولادی وستووك در خاور دور روسیه با 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری این كشور دیدار و گفت و گو می كند.
'كیم یونگ های' و 'او سو یانگ' از معاونان حزب كارگران كره شمالی و 'ری یونگ خو' و 'چوی سون خوای' از دیپلمات های ارشد این كشور در این سفر كیم را همراهی می كنند.
گفته می شود 'كیم یونگ چول' از اعضای اصلی تیم مذاكرات هسته ای كره شمالی با آمریكا، كیم را دراین سفر همراهی نمی كند. این نخستین بار است كه این مقام در سفرهای خارجی همراه كیم جونگ اون نیست.
در حالی كه خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی از حضور 'كیم یو جونگ' خواهر رهبر كره شمالی در این سفر اظهار بی اطلاعی كرده است، رسانه های روسیه روز گذشته اعلام كردند كه او با پرواز خود را به ولادی‌ وستوك رسانده است.
روسیه 6 ماه پیش از آمادگی خود برای میزبانی از كیم خبر داده بود و رئیس شورای فدراسیون روسیه نیز چندی پیش پس از سفر به پیونگ یانگ پایتخت كره شمالی از نامه رسمی پوتین به كیم برای سفر به مسكو پرده برداشت.
كیم نیز چند روز پیش در نامه ای به پوتین از وی خواست در راستای برقراری صلح در شبه جزیره كره به این كشور كمك كند.
آساق**1904