۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۲۲
کد خبر: 83290744
T T
۰ نفر
ششمين سالانه تبادل چاپ دستي در نگارخانه لاله افتتاح مي شود

تهران-ايرنا- نمايشگاه آثار منتخب ششمين سالانه تبادل چاپ دستي (كارت پستال) در نگارخانه لاله افتتاح مي شود.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از نگارخانه لاله، در يك دهه اخير گسترش دامنه هاي تجربي چاپ دستي و توليد تجهيزات تخصصي آن به دست متخصصان داخلي موجب رشد و رونق كارگاه هاي متعدد چاپ دستي و گرايش پر شور هنرمندان نسل جوان به اين عرصه شده كه دورنماي روشني از پيشرفت فعالان آن در ايران و عرصه هاي بين المللي ترسيم مي كند.
سـالانه تـبادل چـاپ دسـتي (كارت پستال) از آغاز شكل گيري و برنامه ريزي تاكنون، بستري براي تجربه و ارائه آثار هنرمندان اين عرصه فراهم كرده و در نگارخانه لاله برگزار شده است.
اين سالانه با هدف تبادل آثار و به اشتراك گذاري جديدترين تجربيات هنرمندان شكل گرفته و در هر دوره بر تعداد علاقه مندان آن افزوده شده است.
در ششمين سـالانه تـبادل چـاپ دسـتي، پس از انتشار فراخوان، 268 نفر آثار خود را به دبيرخانه سالانه ارسال كردند. پس از بررسي در مرحله نخست، تعداد يكصد و 72 اثر متناسب با شرايط فراخوان و استانداردهاي چاپ دستي شناخته شد كه در مرحله دوم، آثار يكصد و 56 نفر به بخش نهايي راه يافت. در بخش مدعوين نيز 10 هنرمند فعال شركت كردند.
در سالانه تبادل چاپ دستي هنرمندان، نسخه هاي متعدد و همسان از يك اثر را به دبيرخانه سالانه ارسال مي كنند كه بخشي از نسخه ها به صورت تصادفي انتخاب و بين شركت كننده­ها تبادل مي شود.
همچنين بخشي ديگر از نسخه ها در نمايشگاه سالانه ارائه خواهد شد.
دبيري ششمين سالانه تبادل چاپ دستي بر عهده كيوان عسگري (هنرمند معاصر و مدرس هنر) بوده است.
نمايشگاه آثار منتخب ششمين سالانه تبادل چاپ دستي روز جمعه ششم ارديبهشت ساعت 16 تا 20 در نگارخانه لاله گشايش مي يابد و براي بازديد از 7 تا 24 ارديبهشت از ساعت 9 تا 13 و 14 تا 18 به استثناي روزهاي تعطيل داير خواهد بود.
نگارخانه لاله در خيابان دكتر فاطمي، ضلع شمالي بوستان لاله، روبه‌روي پاركينگ طبقاتي لاله واقع شده است.
تهرام/7245//1348
۰ نفر