۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83291612
T T
۰ نفر
حادثه طبس و شكست آمریكا بیانگر اراده الهی در حفظ نظام است

یزد - ایرنا - رئیس مركز تحقیقات امنیت ملی پایدار ستاد كل نیروهای مسلح تاكید كرد: حادثه طبس و نفوذ نظامی آمریكا به ایران بعد از پیروزی انقلاب در پنجم اردیبهشت 1359 به ایران، اراده الهی را در حفظ نظام اسلامی در عرصه جهانی نشان داد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ پاسدار حسن رستگار پناه، روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد شكست آمریكا در صحرای طبس در مسجد روضه محمدیه یزد افزود: این حادثه با امداد الهی شكست خورد و توطئه آنها علیه نظام و انقلاب و ایران نقش بر آب شد.
وی ادامه داد: آمریكایی ها در صحرای طبس برای ضربه زدن به اصل نظام و انقلاب از مدت ها قبل در قالب طرحی دقیق برنامه ریزی كرده بودند ولی به حول قوه الهی متحمل شكست سنگین شدند.
این یادگار هشت سال دفاع مقدس تصریح كرد: مردم قهرمان ایران در این حادثه كه نفود نظامی علیه انقلاب بود به خوبی عنایت حق تعالی در حفظ نظام و ارزش های دینی و معنوی خود را مشاهده كردند .
رستگار پناه اظهار داشت: در این جریان اگر دشمن حتی موفق به حمله از خاك ایران هم می شد، قطعا در برخورد با نیروهای جانبركف و قهرمان كشورمان حرفی برای گفتن نداشت و نابود می شد.
وی به شهادت محمدمنتظر قائم نخستین فرمانده سپاه استان یزد اشاره كرد و یادآور شد: این شهید در حادثه طبس توسط برخی از عناصر نفوذی‌ كه با هواپیمای ایرانی در منطقه رزمایش می دادند به شهادت رسید.
رئیس مركز تحقیقات امنیت ملی پایدار ستاد كل نیروهای مسلح به توطئه های مختلف آمریكا در 40 سال گذشته علیه نظام اشاره كرد و راز عزت و عظمت ایران و ملت را در گرو ولایتمداری و بصیرت ذكر كرد.
رستگار پناه تصریح كرد: ملت ایران به رغم توطئه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و رسانه ای راه عزت خود را به خوبی شناخت و همچنان در جبهه استكبار جهانی ایستاده است.
وی به پیروزی ‌های جبهه مقاومت به خصوص در عراق و سوریه اشاره كرد و آن را نشان دهنده ایستادگی و رشد و نفوذ انقلاب دانست كه روز به روز بیشتر می شود.
به گزارش ایرنا ، هواپیماهای متجاوز آمریكایی در چنین روزی در سال 1359 با هدف آزادكردن جاسوسان خود به خاك ایران تجاوز كرد كه با امدادهای غیبی در صحرای طبس سرنگون شدند.
صحرای طبس در فاصله 130 كیلومتری جنوب طبس به شهر یزد قرار دارد كه آمریكایی ها با ورود به این منطقه قصد آزادی جاسوسان خود را در تهران داشتند ولی چند فروند هواپیما و بالگرد نظامی آنها در اثر وقوع توفان شن و امدادهای الهی از بین رفت و دچار شكست سخت نظامی شدند.
استان یزد بر اساس سرشماری سال 1395 با یك میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب كرد .
7536/ 2047/