۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۳۱
کد خبر: 83291617
T T
۰ نفر
حادثه طبس و شكست آمريكا بيانگر اراده الهي در حفظ نظام است

يزد - ايرنا - رئيس مركز تحقيقات امنيت ملي پايدار ستاد كل نيروهاي مسلح تاكيد كرد: حادثه طبس و نفوذ نظامي آمريكا به ايران بعد از پيروزي انقلاب در پنجم ارديبهشت 1359 به ايران، اراده الهي را در حفظ نظام اسلامي در عرصه جهاني نشان داد.

به گزارش ايرنا، سرتيپ پاسدار حسن رستگار پناه، روز پنجشنبه در آيين بزرگداشت سي و نهمين سالگرد شكست آمريكا در صحراي طبس در مسجد روضه محمديه يزد افزود: اين حادثه با امداد الهي شكست خورد و توطئه آنها عليه نظام و انقلاب و ايران نقش بر آب شد.
وي ادامه داد: آمريكايي ها در صحراي طبس براي ضربه زدن به اصل نظام و انقلاب از مدت ها قبل در قالب طرحي دقيق برنامه ريزي كرده بودند ولي به حول قوه الهي متحمل شكست سنگين شدند.
اين يادگار هشت سال دفاع مقدس تصريح كرد: مردم قهرمان ايران در اين حادثه كه نفود نظامي عليه انقلاب بود به خوبي عنايت حق تعالي در حفظ نظام و ارزش هاي ديني و معنوي خود را مشاهده كردند .
رستگار پناه اظهار داشت: در اين جريان اگر دشمن حتي موفق به حمله از خاك ايران هم مي شد، قطعا در برخورد با نيروهاي جانبركف و قهرمان كشورمان حرفي براي گفتن نداشت و نابود مي شد.
وي به شهادت محمدمنتظر قائم نخستين فرمانده سپاه استان يزد اشاره كرد و يادآور شد: اين شهيد در حادثه طبس توسط برخي از عناصر نفوذي‌ كه با هواپيماي ايراني در منطقه رزمايش مي دادند به شهادت رسيد.
رئيس مركز تحقيقات امنيت ملي پايدار ستاد كل نيروهاي مسلح به توطئه هاي مختلف آمريكا در 40 سال گذشته عليه نظام اشاره كرد و راز عزت و عظمت ايران و ملت را در گرو ولايتمداري و بصيرت ذكر كرد.
رستگار پناه تصريح كرد: ملت ايران به رغم توطئه هاي مختلف فرهنگي، اقتصادي و رسانه اي راه عزت خود را به خوبي شناخت و همچنان در جبهه استكبار جهاني ايستاده است.
وي به پيروزي ‌هاي جبهه مقاومت به خصوص در عراق و سوريه اشاره كرد و آن را نشان دهنده ايستادگي و رشد و نفوذ انقلاب دانست كه روز به روز بيشتر مي شود.
به گزارش ايرنا ، هواپيماهاي متجاوز آمريكايي در چنين روزي در سال 1359 با هدف آزادكردن جاسوسان خود به خاك ايران تجاوز كرد كه با امدادهاي غيبي در صحراي طبس سرنگون شدند.
صحراي طبس در فاصله 130 كيلومتري جنوب طبس به شهر يزد قرار دارد كه آمريكايي ها با ورود به اين منطقه قصد آزادي جاسوسان خود را در تهران داشتند ولي چند فروند هواپيما و بالگرد نظامي آنها در اثر وقوع توفان شن و امدادهاي الهي از بين رفت و دچار شكست سخت نظامي شدند.
استان يزد بر اساس سرشماري سال 1395 با يك ميليون و 138 هزار نفر جمعيت، سه هزار و 850 شهيد تقديم انقلاب كرد .
7536/ 2047/
۰ نفر