۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۶
کد خبر: 83291656
T T
۰ نفر

سخنگوی نیروهای مسلح: آمریكا عالم را به آتش كشیده است

۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۶
کد خبر: 83291656
سخنگوی نیروهای مسلح: آمریكا عالم را به آتش كشیده است

بیرجند - ایرنا - سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریكا در حكومت های مختلف خود عالم را به آتش كشیده است و خاص 40 سال دشمنی با نظام جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شكارچی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد واقعه پنجم اردیبهشت شكست حمله نظامی آمریكا در صحرای طبس افزود: آمریكا قریب به 240 سال سابقه دارد و در این مدت 47 جنگ را انجام داده كه برخی حدود 10 سال طول كشیده است.
وی گفت: هر جا قتل، غارت و خونریزی روی كره زمین بوده یك طرف آن آمریكاست كه یا كانون فتنه بوده یا در آن حضور داشته است.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهار داشت: حدود 130 سال طول كشید تا آمریكا شكل گرفت بعد از آن یا هر سال یا یك سال در میان یا هر چهار سال، یكسره این كشور در حال جنگ و خونریزی بوده و اكنون هم اینگونه است.
وی با بیان اینكه دشمنی های آمریكا كماكان ادامه دارد گفت: جنگ ویتنام، جنگ جهانی دوم، افغانستان، عراق، سوریه، یمن و سایر جنگ و خونریزی ها همه محصول و دستاورد حكومت ننگین آمریكای جنایتكار است كه هیچ نقطه نورانی در عملكرد خود ندارد.
سردار شكارچی افزود: اگر آمریكا را به گرگ تشبیه كنیم، می ترسیم در قیامت گرگ ها از ما شكایت كنند، اگر آن را تشبیه به حیوان كنیم نیز حیوان ها شكایت خواهند كرد.
وی گفت: ما سرزمین صحرای طبس را مقدس می دانیم به دلیل اینكه ماموران الهی به فرمان خدا و فرموده حضرت امام خمینی (ره) شن های این صحرا بلایی به سر آمریكایی ها آوردند كه اشك رئیس جمهور وقت این كشور، كارتر پلید را درآوردند.
وی ادامه داد: كارتر اعتراف كرد ساعت 2 بامداد وقتی خبر شكست عملیات به اصطلاح «پنجه عقاب» خود را در صحرای طبس شنیدم برای اولین بار گریه كردم كه بدون اینكه هیچ نیرویی در منطقه باشد و هیچ تجهیزاتی در مقابل تجهیزات ما باشد یگان های ویژه كه از پیشرفته ترین هلی كوپترهای آن زمان استفاده و 6 ماه در صحرایی مشابه طبس تمرین كردند همه آمال و آرزوهای ما به هم ریخت و شكست خوردیم.
سخنگوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: شكست ننگین آمریكا در صحرای طبس در صفحه تاریخ جهان و تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان یك نقطه قوت و تحكیم برای انقلاب اسلامی و به عنوان یك نقطه ذلت و شكست مفتضحانه در تاریخ آمریكا به ثبت رسید.
وی اظهار داشت: بنی صدر ملعون كه در پشت صحنه با آمریكایی ارتباط و 2 مسئولیت راهبردی ریاست جمهوری و فرماندهی كل قوا را بر عهده داشت، دستور داد همزمان با این شكست مفتضحانه برای كاهش شكست و درد آمریكایی ها با كمال تاسف اسناد و مدارك باقیمانده روی این سرزمین را بمباران كردند و بخشی از این اسناد و مدارك با دستور وی از بین رفت.
سرتیپ شكارچی گفت: همه دشمنان اسلام از جمله آمریكا و عربستان سعودی كه از همان زمان پشتیبان آمریكایی ها بود و در مقابل جمهوری اسلامی صف آرایی كرده بودند، غافل از این بودند كه در چهار دهه انقلاب اسلامی با همه مشكلات، توطئه ها و مرگ های پی در پی كه یكی از آنها برای سقوط یك كشور و نظام كافی است، انقلاب اسلامی پله های ترقی و اقتدار را طی می كند و آمریكای جنایتكار شیب سقوط را پشت سر می گذارد.
وی افزود: امروز بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، ذلت آمریكا و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را در منطقه و جهان می بینیم.
وی بیان كرد: جنگ جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شكل گرفت و ارتش بعث عراق به عنوان خط مقدم نظام استكبار جهانی و نظام سلطه بود كه هشت سال آنچه در توان نظام سلطه و استكبار جهانی بود در مقابل نظام جمهوری اسلامی صف آرایی كرد ولی جنگ با شكست نظام سلطه به پایان رسید.
سردار شكارچی گفت: علاوه بر این هزاران توطئه دیگر در كردستان، سیستان و بلوچستان، گنبد و مناطق مختلف این كشور، توطئه های نظامی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حقوقی همه به بن بست رسید.
وی تصریح كرد: انقلاب اسلامی می رود كه پرچم یامهدی (عج) را بر سر كاخ های ویران شده ظلم و ستم در جهان به اهتراز درآورد و این یعنی انتظار، ما در خط انتظار با سرعت در حركتیم.
وی با تاكید بر اینكه نباید تحت تاثیر جنگ روانی و عملیات روانی دشمن قرار بگیریم اظهار داشت: امروز ابزار رسانه ای جهان در اختیار دشمنان ماست لذا هر خوبی را به عنوان بد و هر بدی را به عنوان خوب تبلیغ می كنند و نباید ذهن جوانان مخدوش شود چون ما در اوج قدرت و دشمنان در پایین ترین درجه ذلت و فضاحت هستند.
سردار شكارچی گفت: این حكومت ننگین و آدم كش كه با بشریت خصومت دارد امروز اسلام ناب را برای سوار شدن بر بشریت مزاحم خود می داند و انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را سد راه خود می شناسد.
وی با بیان اینكه 93 درصد از تاریخ حكومت آمریكا جنگ و خونریزی بوده است اظهار داشت: آمریكا پول جنگ را هم از مستضعفان، منابع و ذخایر عالم دریافت می كند.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به اینكه بودجه نظامی آمریكا در یكسال 700 میلیارد دلار است یادآور شد: این در حالیست كه 40 درصد كل بودجه نظامی همه كشورهای كره زمین نیز 700 میلیارد دلار است.
وی گفت: چرا كشوری كه بیش از 22 تریلیون دلار در دنیا بدهكار بوده و بدهكارترین كشور جهان است در یكسال 700 میلیارد دلار یعنی حدود 100 برابر كشور جمهوری اسلامی با این همه دشمن، بودجه نظامی داشته باشد.
سردار شكارچی بیان كرد: خصلت آمریكای جنایتكار و تروریسم پرور، قتل، خونریزی، ناامنی و آدم كشی در كره زمین است و چه نكبت بار، مضحك و خنده آور است كه این كشور خود را حامی حقوق بشر معرفی می كند.
وی با بیان اینكه بشر زیر چكمه های آمریكا له می شود گفت: بسیار مضحك است كه رئیس جمهور پلید آمریكا، ایران را به عنوان محور شرارت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در دنیا به عنوان گروه تروریستی معرفی می كند.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح كشورمان از آمریكا به عنوان ام القاعده یاد كرد و گفت: همچنین این كشور جنایتكار مادر داعش، مادر النصره، مادر بوكو حرام و دیگر گروه های تروریستی در عالم است.
وی با بیان این مطلب كه از كشور آمریكا آیا انتظار مسالمت، رفاقت و كنار آمدن داریم افزود: همین است كه با جرات به پیروی از امام راحل و مقام معظم رهبری محكم، قاطع و در میدان عمل ثابت كردیم آمریكا را زیر پا له می كنیم.
سردار شكارچی با تاكید بر اینكه سپاه پاسداران در تمامی عرصه ها و صحنه ها پیروز است اظهار داشت: ما هیچوقت جبهه تدافعی در مقابل آمریكا نداریم، وقتی می گوییم اقتدار دفاعی برای سایر كشورهای دنیاست ابتدا كه اسرائیل را كشور نمی شناسیم بلكه یك رژیم جعلی غاصب و قلب آمریكا می شناسیم.
وی گفت: ما در مقابل آمریكا حرف از دفاع نمی زنیم بلكه خرخره آمریكا را اینقدر می فشاریم تا خفه شود و بشریت نجات یابد؛ این رسالت و مسئولیت ماست.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه ما هیچ گاه قصد تعرض به هیچ كشوری را نداریم افزود: هیچ چشم طمعی به هیچ همسایه ای نداریم و این را در 40 سال گذشته انقلاب اسلامی ثابت كرده ایم.
وی گفت: بنا به فرموده مقام عظمای ولایت در گام دوم، انقلاب را تثبیت كرده و آن را توسعه دادیم، فرهنگ انقلاب را به منطقه صادر كردیم، بسیجیان سلحشور عالم شكل گرفته و امروز یا پیشانی بندهای یا زهرا (س) و یا حسین (ع) در مقابل دشمنان اسلام ناب، صف آرایی كرده اند و نیازی هم به كمك ما ندارند.
سردار شكارچی اظهار داشت: حشد الشعبی عراق مقتدرانه در مقابل دشمن ایستاده است همچنین انصارالله یمن، حماس، حزب الله لبنان، بسیجیان در سوریه، فاطمیون و زینبیون امروز دست در دست هم در مقابل استكبار هستند.
وی گفت: در 40 ساله دوم انقلاب با قدرت و سرعت و مقتدرانه هرچه زودتر بایستی به عمر آمریكا پایان بدهیم و هر كس غیر از این مسیر اگر بخواهد طی كند، خائن به انقلاب است.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: ما برای خدا انقلاب كردیم و محكم پای كلمه ربناالله ایستاده ایم، رگ های بدن خود را نذر این كلمه كرده ایم و استقامت می كنیم تا دشمن از پا درآید.
وی گفت: مطمئن هستیم همچون واقعه پنجم اردبهشت سال 59 در طبس خداوند ما یاری خواهد كرد و شن های بیابان و همه عوامل هستی را به كمك ما خواهد آورد لذا چرا باید بترسیم و نگران باشیم مگر پیروز عرصه جهاد باید از چیزی بترسد یا غمگین باشد.
شكارچی اظهار داشت: چند سال از واقعه طبس می گذرد و خیلی از جوانان هنوز به دنیا نیامده بودند و خیلی ها به یاد نمی آورند ولی امروز به عنوان مجاهدان فی سبیل الله در صف شهادت قرار گرفته اند و این مسیر نورانی را انتخاب كرده اند.
وی گفت: امروز هزاران شهید حججی به عنوان دشمنان درجه یك آمریكای جنایتكار حضور دارند كه به مراتب قوی تر از اول انقلاب هستیم و شرایط امروز ما به لحاظ مادی و معنوی قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تصریح كرد: روزی برای یك قبضه دستی محتاج به بیگانگان بودیم اما استقامت كردیم و ما پیروز عرصه های جنگ، جهاد و شهادت شدیم و امروز روی پای خود ایستاده ایم و به هیچ بیگانه ای نیازمند نیستیم.
وی تاكید كرد: باید این پیام را به چند قشر برسانیم ابتدا به دشمنان، سپس به حامیان دشمنان، سوم به نسل هایی كه تجربه انقلاب را نداشته یا نتوانسته پیام انقلاب را بگیرند و مهمتر از همه به كسانی كه اعتبار و اعتقاد راسخ به امدادهای قلبی ندارند.
سردار شكارچی گفت: امروز از هرچه ذخایر در عربستان سعودی و امارات و كشورهای مشابه اینها در آینده به فرموده مقام معظم رهبری ناراحت نیستیم و این ذخایر به دست رزمندگان اسلام و مجاهدان منطقه خواهد افتاد و این سلاح های مرگبار بر سر سازندگان و تولید كنندگان فرو خواهد آمد.
وی یادآور شد: 40 سال مملو از فراز و نشیب، شیرینی و تلخی پشت سر گذاشته شد و امروز ایران اسلامی قابل مقایسه با قبل نیست و هیبت و قدرت نظام سلطه قبل از انقلاب نیز با امروز قابل مقایسه نیست.
سخنگوی نیروهای مسلح گفت: امروز دشمن از روی استیصال و ناتوانی نه از روی قدرت هرچه در چنته دارد از جمله فشار اقتصادی، تحریم، تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر موارد را بیرون كشیده است.
وی گفت: امروز وحدت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، ارتش قهرمان، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بسیج سلحشور و قهرمان و خدامحور به مراتب قدرتمندتر و مستحكم تر از اول انقلاب و دوران دفاع مقدس است.
سردار شكارچی با اشاره به پنجم اردیبهشت سالروز شكست آمریكا در صحرای طبس ادامه داد: خدا را شاكریم كه این فرصت موجب شد حقانیت نظام جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان بكشیم.
وی تاكید كرد: آمریكا قدرت پوشالی است كه هیمنه اش در پنجم اردیبهشت سال 1359 شكسته شد.
صحرای طبس در فاصله 130 كیلومتری محور طبس به یزد قرار دارد كه آمریكایی ها با ورود به این منطقه قصد آزادی گروگان های خود را در تهران داشتند ولی بر اثر وقوع توفان شن و برخورد هواپیما و بالگردهای آنها، دچار شكست مفتضحانه و سختی شدند.
هر سال به همین مناسبت مراسمی با حضور مردم و مسئولان در شهرستان طبس برگزار و یاد شهید محمد منتظر قائم فرمانده سپاه استان یزد كه در این محل به شهادت رسید، گرامی داشته می شود.
مراسم گرامیداشت امسال با حضور سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، استاندار خراسان جنوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد شكر و محل واقعه طبس برگزار شد.
7557*3028
۰ نفر