۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۱۱
کد خبر: 83292668
T T
۰ نفر

لیگ برترفوتبال؛

تراكتورسازی ازكورس قهرمانی جا ماند

۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۱۱
کد خبر: 83292668
تراكتورسازی ازكورس قهرمانی جا ماند

تهران- ایرنا- تیم تراكتورسازی با قبول شكست برابر ذوب آهن از كورس قهرمانی لیگ برتر خارج شد.

به گزارش ایرنا؛ دراین دیدار كه از هفته بیست و هفتم و درورزشگاه «فولاد شهر»اصفهان برگزار شد تیم ذوب آهن با نتیجه 2 برصفر درحالی تیم تراكتورسازی را شكست داد كه «اشكان دژاگه» یك پنالتی را به سود تراكتورسازی ازدست داد.
«وحید محمد زاده» دردقیقه 17 از روی نقطه پنالتی و «مهران درخشان مهر» دردقیقه 4+90 گل های تیم ذوب آهن را درون دروازه تیم تراكتورسازی جای داده و این تیم را از گردونه تیم های مدعی قهرمانی خارج كردند.
دیدار تیم های ذوب آهن و تراكتورسازی درحالی از ساعت 19 جمعه شب در ورزشگاه «فولاد شهر» اصفهان آغاز شد كه با تصمیم «علیرضا منصوریان» رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، میلاد فخرالدینی، مسعود ابراهیم‌زاده، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر، علیرضا چراغعلی، ماریون سیلوا، امیرارسلان مطهری و رضا حبیب‌زاده ازابتدا دردیدار برابر تراكتورسازی درمیدان حاضر شدند.
همچنین «جورج لیكنز» از تركیب محمدرضا اخباری، ایمان سلیمی، محمد طیبی، دانیال اسماعیلی‌فر، احسان حاج‌صفی، مهدی مهدی‌پور، علیرضا نقی‌زاده، مسعود شجاعی، یوكیا سوگیتا، اشكان دژاگه و آنتونی استوكس برابر ذوب آهن استفاده كرد.
شاگردان لیكنز دردقایق ابتدایی نیمه نخست بازی را دراختیارخود داشتند و تا دقیقه 15 به دفعات حملاتی را برروی دروازه ذوب آهن طراحی و صاحب موقعیت شدند اما از فرصت های بدست آمده نتوانستند استفاده كنند و ناكام بودند.
شاگردان منصوریان كه دراین دقایق به ناچار چشم به ضد حملات داشتند در دقیقه 15 بدنبال یك ضد حمله برق آسا صاحب یك ضربه پنالتی شدند.
«احسان حاج صفی» هافبك تراكتورسازی دراین دقیقه با «ارسلان مطهری» مهاجم ذوب آهن درمحوطه جریمه برخورد و او را سرنگون كرد كه بلافاصله «حسین زرگر» به سود تیم میزبان اعلام ضربه پنالتی كرد و «وحید محمد زاده» پشت این ضربه پنالتی ایستاد و آن را گل كرد.
درادامه بازیكنان ذوب آهن كه با این گل روحیه مضاعفی كسب كرده بودند چند حمله موفق برروی دروازه حریف طراحی كردند اما آنان در زدن گل های بیشتر ناكام بودند.
دراین بین بازیكنان تراكتورسازی عقب نكشیده و آنان نیز موقعیت هایی برای مهاجمان تیم خود به منظور گلزنی ایجاد كردند اما مدافعان و دروازه بان ذوب آهن با هوشیاری این فرصت ها را ازمهاجمان حریف گرفتند.
بازیكنان تراكتورسازی كه از یك سو در 2 هفته گذشته شش امتیاز حساس دیدارمقابل سپیدرود رشت و پیكان را از دست داده بودند و از سوی دیگر برای بقا در كورس قهرمانی به پیروزی دراین دیدار نیاز داشتند نیمه دوم را هم هجومی آغاز كردند.
بازیكنان این تیم دراین دقایق از سمت چپ و راست برای استفاده مهاجمان خود ارسال های بلندی در محوطه جریمه داشتند كه مظاهری با درخشش خود توپ های ارسالی را مهار كرد و آنان را ناكام گذاشت.
این روند تا دقیقه 63 ادامه داشت در این دقیقه و به دنبال خطای بازیكنان ذوب آهن برروی مهاجمان تراكتورسازی، این تیم پشت محوطه جریمه صاحب یك ضربه آزاد مستقیم شد و حاج صفی این ضربه را به زیبایی به سمت دروازه ذوب آهن نواخت كه «رشید مظاهری» با جاگیری مناسب دفع و هافبك پرشورها را ناكام گذاشت.
لیكنز كه ازنتیجه بدست آمده راضی به نظر نمی رسید درتركیب تیم خود تغییراتی ایجاد كرد و « ساسان انصاری» را جایگزین « آنتونی استوكس» و«سیداحمد موسوی» را به جای « مسعود شجاعی» به زمین فرستاد.
درنقطه مقابل منصوریان نیز «محمد رضا حسینی» و «كریستین اوساگونا» را جایگزین «علیرضا چراغعلی» و «سیلوا فرناندز» كرد.
بازیكنان تراكتورسازی در دقایق پایانی با دراختیارگرفتن توپ و میدان حملات زیادی را برروی دروازه میزبان طراحی كردند.
تلاش و اصرار بازیكنان این تیم به حمله، سرانجام دردقیقه 85 نتیجه داد و آنان صاحب یك ضربه پنالتی شدند تصمیمی كه كادر فنی و بازیكنان ذوب آهن مخالف آن بوده و به آن اعتراض كردند.
بدنبال این اعتراض بازی برای دقایقی متوقف و دردقیقه 88 با دستور داور بازی از سر گرفته شد و «اشكان دژاگه» پشت این ضربه پنالتی ایستاد اما «رشید مظاهری» شوت دژآكه را گرفت و او را ناكام گذاشت.
دردقایق پایانی بازهم شاگردان لیكنز برای گلزنی و كسب حداقل تساوی در این دیداربسیارتلاش كردند اما این تلاش ها بی فایده بود اما این پایان كار نبود و « مهران درخشان مهر» كه دردقیقه 84 به جای رضا حبیب زاده شده بود در یك ضد حمله توفانی درمحوطه جریمه تراكتورسازی درموقعیت گلزنی قرار گرفت و با یك ضربه چیپ توپ را از بالای سر «محمدرضا اخباری» به درون دروازه تیم تراكتورسازی فرستاد.
این سومین شكست متوالی تراكتورسازی در هفته های پایانی هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر است كه امروزمقابل ذوب آهن رقم خورد.
«حسین زرگر» قضاوت این دیداررا برعهده داشت او به «مسعود شجاعی» بازیكن تیم تراكتورسازی و «رضا حبیب زاده» بازیكن تیم ذوب آهن كارت زرد نشان داد و آنان را جریمه كرد.
ورزشی **9144**9118**
۰ نفر