۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۲۰
کد خبر: 83294312
T T
۰ نفر

تعهد توليد 700 هزار تن فولاد در چهارمحال و بختياري

۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۲۰
کد خبر: 83294312
تعهد توليد 700 هزار تن فولاد در چهارمحال و بختياري

شهركرد- ايرنا- مديرعمليات شركت فولاد سفيد دشت چهارمحال و بختياري از توليد 554 هزار و 281 تن فولاد اين مجتمع در سال گذشته خبر داد و گفت: تعهد توليد اين مجتمع در سال جاري 700 هزار تن است.

جمشيد علي بابايي روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: احياء مستقيم اين مجتمع با توليد 65 هزار و 51 تن آهن اسفنجي در سال گذشته ركورد زد.
وي انعقاد قرارداد تامين برخي از تجهيزات مورد نياز مجتمع با توليد كنندگان ماشين آلات آذربايجان شرقي در سال جاري را يادآور شد و تاكيد كرد: با توجه به محدوديت واردات قطعات خارجي، توليد كنندگان داخلي براي تامين نياز مجتمع اعلام آمادگي كرده اند.
به گفته وي، توليد اين كارخانه در مرحله احيا تبديل گندله به آهن اسفنجي است و به عنوان نخستين واحد فولادي از طرح هاي هفتگانه فولاد كشور در دولت تدبير و اميد به بهره برداري رسيد.
علي بابايي تصريح كرد: بخش عمده اي از محصول فولاد اسفنجي توليدي اين مجتمع به صنايع فولاد مباركه اصفهان ارسال مي شود.
به گزارش ايرنا، از ابتداي عمليات ساخت طرح فولاد چهارمحال و بختياري تا سال 92 حدود 4 هزار ميليارد ريال اعتبار در اين طرح هزينه شد كه با واگذاري 65 درصد اين كارخانه به فولاد مباركه، اين بخش 6 هزار ميليارد ريال در ساخت كارخانه سرمايه گذاري كرد و 35 درصد مابقي را سازمان ايميدرو خريداري و سرمايه گذاري كرده است.
مجموعه فولاد چهارمحال و بختياري شامل فاز احيا (تبديل گندله آهن به آهن اسفنجي) و فاز فولاد سازي (تبديل آهن اسفنجي به اسلب) و فاز توليد شمش فولادي در 422 هكتار و با زيربناي 250 هكتار، در سفيد دشت فعال است.
مجتمع فولاد چهارمحال و بختياري در سفيد دشت در حدود 30 كيلومتري مركز استان قرار دارد.
هم اينك يكهزار و 127 واحد توليدي و صنعتي در چهارمحال و بختياري است.
6199/6021