۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۶
کد خبر: 83294551
T T
۰ نفر

سرلشكر باقری: خواهان بستن تنگه هرمز نیستیم

۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۶
کد خبر: 83294551
سرلشكر باقری: خواهان بستن تنگه هرمز نیستیم

تهران- ایرنا- رئیس ستادكل نیروهای مسلح با بیان اینكه امنیت تنگه هرمز توسط نیروهای مسلح ایران تامین می‌شود، اظهار داشت: ما به دنبال بستن تنگه هرمز نیستیم اما اگر قرار باشد كسی این تنگه را ناامن كند، با او به شدت برخورد خواهیم كرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار سرلشكر پاسدار محمد باقری روز یكشنبه در حاشیه برگزاری بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما خواهان باز بودن این تنگه راهبردی هستیم، روزانه كالا و نفت كشورهای مختلفی همچون ایران از این تنگه عبور می‌كند و مسئولیت امنیت این تنگه برعهده نیروهای مسلح ایران است.
رئیس ستادكل نیروهای مسلح ادامه داد: مقامات ما هم این مساله را عنوان كردند كه ما به دنبال بستن تنگه هرمز نیستم اما اگر دشمنی دشمنان زیاد شود، قادر به این كار خواهیم بود.
سرلشكر باقری توضیح داد: امروز همه كشتی‌ها و ناوهای جنگی منطقه ای و فرامنطقه ای باید پاسخگو سوالات پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز باشند و ناوهای آمریكا نیز تاكنون پاسخگوی سوالات پاسداران سپاه بوده اند و تاكنون مشكلی وجود نداشته است.

* پیگیر وضعیت مرزبانان ربوده شده هستیم
وی در خصوص آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده ایرانی نیز گفت: همكاران ما پیگیر این مساله هستند و پیگیری‌ها ادامه دارد. نخست وزیر پاكستان در سفری كه به ایران داشت قول داد مساله پیگیری شود و امیدوارم در آینده نزدیك نتایج آن حاصل شود.
رئیس ستادكل نیروهای مسلح درباره پیگیری دستگیری عوامل تروریستی حمله به اتوبوس كاركنان سپاه پاسداران در جاده خاش نیز اظهار داشت: تعدادی از عوامل ترویستی این حادثه دستگیر شدند و تعدادی هم به خاك كشورهای همسایه فرار كردند. آنهایی كه دستگیر شدند مراحل قضایی را طی می‌كنند.
سرلشكر باقری تصریح كرد: امروز توفیق شد در جمع فرماندهان خدوم نیروی انتظامی باشیم. نیروی انتظامی در سال ۹۷ و یك ماهه اخیر سال ۹۸ تلاش پرثمری داشته و توانسته اند در مساله امنیت پایدار در كشور عملكرد خوبی داشته باشد. به عنوان مثال در برگزاری مناسب آیین اربعین، مدیریت در تعطیلات ابتدای سال، كاهش تلفات جاده‌ها، كمك به سیل زدگان و نظایر آن نیروی انتظامی توفیقات زیادی داشت.
وی افزود: نیروی انتظامی اقدامات چشمگیری در این زمینه داشته است و من از نزدیك شاهد آن بوده‌ام. همچنین اینكه در هیچ كدام از مناطق سیل زده گزارشی از سرقت و ناامنی نداشته ایم.
سرلشكر باقری اظهار داشت: برای سال ۹۸ برنامه های اساسی و عمیقی برای نیروی انتظامی تدوین و اعتبارات لازم درنظرگرفته شده است. سال رونق تولید بدون امنیت شكل نمی‌گیرد و بخش‌های دولتی می‌توانند بدون نگرانی در ابعاد اقتصادی فعالیت كنند.
اجتمام*7029*1834
۰ نفر