۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۴
کد خبر: 83296207
T T
۰ نفر

آبليمو بهتر است يا قهوه

۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۴
کد خبر: 83296207
آبليمو بهتر است يا قهوه

زاهدان- ايرنا- پايگاه خبري زاهدان پيگير مورخ 8 ارديبهشت/ 98 مطلبي با عنوان «آبليمو بهتر است يا قهوه» منتشر كرده است.

در اين مطلب آمده است: حتما مي‌دانيد كه قهوه كافئين بالايي داريد و زياد ‌نوشيدن آن مي‌تواند عارضه‌ساز باشد. اما اگر به‌دنبال جايگزين بهتري مي‌گرديد، آب طعم‌دارشده با ليمو هم خوب است. اما چرا؟
هر دوي اين نوشيدني‌ها باعث تقويت متابوليسم و افزايش انرژي مي‌شود. ولي آبليمو از ويتامين‌ها و املاحي برخوردار است كه در قهوه يافت نمي‌شود. ليمو علاوه‌بر اين‌كه سرشار از ويتامين C است، مقادير بالايي پتاسيم هم دارد و به عملكرد بهتر سيستم ايمني و كاهش اثرات استرس كمك مي‌كند.
از سوي ديگر قهوه در صورت مصرف بيش‌ از اندازه مي‌تواند اضطراب‌آور باشد. البته ناگفته نماند كه اين نوشيدني محبوب از خواص آنتي‌اكسيداني و فوايد مختلفي براي سلامت برخوردار است. از جمله اين فوايد مي‌توان به تسكين افسردگي و كاهش خطر ابتلا به ديابت نوع 2 اشاره كرد. اما قهوه ‌نوشيدن زياد به‌دليل وارد شدن مقادير بالاي كافئين به بدن احتمال دارد مسبب ابتلا به اضطراب شود. اما آبي كه با ليمو طعم‌دار شده باشد حاوي كافئين به‌مراتب كمتري در مقايسه با قهوه است.
ديگر اينكه كافئين قهوه اثر ملين دارد. به اين معني كه باعث ترشح هورمون گاسترين در معده و تسريع عملكرد روده‌ها مي‌شود. حركات روده‌اي را هم تسريع مي‌كند. زياد نوشيدن قهوه حتي زخم معده مي‌آورد و در افراد مبتلا به رفلاكس معده موجب تشديد علائم مي‌شود. اما آبليمو براي سيستم گوارشي كمك بهتري است. لطفا بي‌خوابي را هم به همه اينها اضافه كنيد. مصرف قهوه در شب به‌دليل دارا بودن كافئين بالا توصيه نمي‌شود. البته كه نوشيدن قهوه در مقدار كم چندان اختلالي در خواب ايجاد نمي‌كند. اما چون مقدار كافئين قهوه تقريبا چهار برابر آبليمو است، زياده‌روي در مصرف آن ممكن است بي‌خواب‌تان كند.
پس گاهي هم بد نيست به‌جاي قهوه، آب طعم‌دارشده با ليمو براي خودتان تدارك ببينيد!
8006**3213