۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۲۷
کد خبر: 83296596
T T
۰ نفر
مديركل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي: كمبود معلم بزرگترين چالش آموزش و پرورش است

تبريز - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش آذربايجان‌شرقي كمبود معلم را بزرگ ترين چالش پيش روي آموزش و پرورش عنوان كرد و گفت: با وجود خروج سه هزار و 400 معلم از سيستم آموزشي استان در سال گذشته، با تدابير اتخاذ شده در سال تحصيلي جاري هيچ كلاس بدون معلمي در استان نداشتيم.

جعفر پاشايي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تبريك هفته معلم و با اشاره به همزماني هفته معلم با ماه مبارك رمضان گفت: برنامه هاي اين هفته از فردا دهم ارديبهشت ماه آغاز مي شود كه نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تمام مدارس استان آغاز برنامه هاي اين هفته است.
وي با اشاره به جوانان و نوجوانان مخاطب اصلي بيانيه گام دوم رهبر معظم انقلاب هستند، افزود: در اين راستا همايش ملي نقش آموزش و پرورش در تحقق بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي فردا با حضور 700 معلم، پژوهشگر و صاحب نظر در تالار معلم تبريز برگزار مي شود.
پاشايي اضافه كرد: از 210 مقاله رسيده به دبيرخانه اين همايش، تعداد 70 مقاله پذيرفته شده و چكيده اين مقالات در قالب كتابچه اي به چاپ رسيده است.
وي با بيان اينكه برنامه هاي هفته معلم امسال مدرسه محور خواهد بود، افزود: غبار روبي گلزار شهدا، ديدار اعضاي ستاد بزرگداشت مقام معلم با نماينده ولي فقيه در استان، برپايي نمايشگاه كتاب آثار شهيد مطهري، معلمان مولف، ديدار فرهنگيان و روساي آموزش و پرورش با ائمه جمعه سراسر استان، ديدار با خانواده فرهنگيان متوفي، بازنشسته، شهيد و جانباز از جمله اين برنامه هاست.
پاشايي برگزاري مسابقات علمي، فرهنگي، ورزشي و كتابخواني با محتواي كتاب هاي استاد مطهري، فعاليت پويش هاي داوطلبانه مجازي و ميداني جامعه محور سپاس معلم و انتشار فراخوان تجارب، خاطرات و دلنوشته هاي معلمان و پيشكسوتان فرهنگي را از ديگر برنامه هاي هفته معلم در آذربايجان شرقي برشمرد.
وي اظهار داشت: شمول برنامه هاي هفته معلم محدود به مدارس دولتي نيست بلكه اين برنامه ها در تمامي مدارس استان اعم از دولتي و غيردولتي برگزار مي شود.
پاشايي همچنين تجليل از 39 معلم منتخب استاني را از ديگر برنامه هاي هفته معلم اعلام و در خصوص شاخص هاي انتخاب معلم نمونه گفت: در سال هاي گذشته ملاك هاي كمي در انتخاب معلمان نمونه مدنظر بود اما از سال 1394 رويكرد آموزش و پرورش در اين خصوص تغيير كرده و اكنون معيارهاي بومي، عرفي و كيفيت تدريس مدنظر است.
مديركل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي ديدار معلمان نمونه سراسر كشور با رهبر معظم انقلاب را از ديگر برنامه هاي هفته معلم امسال عنوان كرد و افزود: از استان ما نيز حدود 96 معلم در اين مراسم حضور مي يابند.
6132/3071