۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۵۹
کد خبر: 83296836
T T
۰ نفر
ناجا در برخورد با اشرار، قاچاقچيان و متخلفان چشم پوشي نمي كند

تهران- ايرنا- فرمانده نيروي انتظامي گفت: اقتدار ناجا براي متجاوزان به عنف، قاچاقچيان، افراد شرور و سارقان است و در برخورد با اشرار مسلح، قاچاقچيان و متخلفان به هيچ عنوان كوتاهي و چشم پوشي نمي كنيم.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از پليس، سردار حسين اشتري در بيست و سومين همايش فرماندهان، روسا و مديران ناجا افزود: نيروي انتظامي وظايفش را بر مبناي قانوني، به دور از هياهو، مدبرانه و هوشمندانه اجرايي و عملياتي مي كند و در اين ميان اشراف اطلاعاتي بايد مورد توجه قرار بگيرد. اشراف اطلاعاتي در فضاي حقيقي و فضاي مجازي از الزامات است.
وي ادامه داد: اعمال قانون و مديريت صحنه بايد با اقتدار توأم و با رأفت باشد. ارتباط و برخورد با مردم بايد حكيمانه، مدبرانه و بر مبناي اخلاق اسلامي باشد.
فرمانده ناجا با اشاره به تعيين اولويت هاي ماموريتي نيروي انتظامي در سال جاري، اظهار داشت: اولويت هاي نيروي انتظامي در سال 98 تعيين و به فرماندهان انتظامي استان ها و پليس هاي تخصصي و ستادي ابلاغ شده كه در اين ميان مبارزه با سرقت و مواد مخدر از برنامه هاي اولويت دار است.
فرمانده ناجا با بيان اينكه اقدامات پيشگيرانه بايد در خط مقدم اقدامات انتظامي باشد، بيان كرد: بايد وقوع سرقت را به حداقل ممكن برسانيم و از طرفي لازم است كه كشف وقوع جرم در حوزه سرقت ارتقا يابد.
سردار اشتري با اشاره به اهميت مبارزه با مواد مخدر، بيان كرد: مبارزه با مواد مخدر يكي از مطالبات مقام معظم رهبري است و بايد در اولويت ماوريتي ما نيز باشد؛ خوشبختانه امروز در رأس ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد رياست جمهوري، سردار اسكندر مومني حضور دارد و سردار منتظرالمهدي و ساير دوستان نيز در اين حوزه فعاليت دارند و وجود اين عزيزان را فرصت بدانيم و با همدلي و تعامل به جد با مواد مخدر مقابله كنيم.
وي با اشاره به اقدامات پليس مبارزه با مواد مخدر در اين حوزه، ادامه داد: همچنان كه برخورد با باندها و شبكه هاي اصلي توزيع مواد مخدر در اولويت است بايد با خرده فروشان مواد مخدر نيز برخورد شود.
فرمانده نيروي انتظامي موضوع جمع آوري و ساماندهي معتادان متجاهر را نيز يك اولويت اساسي برشمرد و افزود: حضور معتادان متجاهر در سطح شهر علاوه بر اينكه زيبايي بصري شهر را تحت تأثير قرار مي دهد در افزايش جرايم نيز موثر است؛ به طوري كه براساس آمارها 50 درصد از سارقان خرد از گروه معتادان متجاهر هستند.
فرمانده ناجا در ادامه سخنان با اشاره به اهميت آمادگي هاي عملياتي و رزمي نيروهاي پليس، بيان كرد: با پيگيري هاي معاون هماهنگ كننده ناجا و برنامه ريزي معاونت عمليات ناجا، سال گذشته رزمايش هاي مختلفي برگزار شد كه امسال روند برگزاري اين رزمايش ها در سطح شهرستان ها نيز دنبال مي شود. فرماندهان بايد اقدامات پيشگيرانه را در رأس امور قرار دهند و براي هر بحراني آماده باشند.
سردار اشتري با اشاره به برگزاري دوره هاي مديريت بحران با رويكرد مهارت محوري، افزود: برگزاري چنين دوره هايي بسيار مثمر ثمر بوده و من و جانشين فرمانده ناجا در اين جلسات حضور يافتيم و به صورت چهره به چهره با فرماندهان شركت كننده در دوره هاي مديريت بحران گفت و گو كرديم و نيز پاسخگوي سوالات آنان بوديم.
وي ادامه داد: نيروي انتظامي به دليل تنوع و گستردگي مأموريت ها بايد هر لحظه براي مأموريتي آماده باشد بنابراين تاكيد دارم كه آمادگي از اهم اولويت ها باشد و اين آمادگي عملياتي را ارتقاء دهيم.
سردار اشتري با اشاره به حادثه چابهار، گفت: هوشياري نيروهاي پليس، ايجاد موانع حفاظتي و مراقبت هاي امنيتي، توطئه دشمنان را خنثي كرد، اما بايد بدانيم توجه به ملاحظات حفاظتي و امنيتي در رأس امور است.
سردار اشتري با بيان اينكه دشمنان همواره درصدد توطئه افكني هستند، گفت: بايد اين توطئه ها را با هوشياري خنثي كنيم همچنان كه در حمله تروريستي به حرم مطهر و مجلس شوراي اسلامي در سال 96، توطئه دشمنان با هوشياري نيروي انتظامي خنثي شد.
وي با بيان اينكه در سال جاري برگزاري انتخابات را پيش رو داريم، افزود: برنامه ريزي ها و اقدامات بايد به گونه اي باشد كه انتخابات در امنيت كامل برگزار شود و همچنان چون گذشته به دور از جناح گرايي عمل كنيم.
سردار اشتري گفت: هرگز اجازه نمي دهيم كسي امنيت ما را خدشه دار كند. برخورد با ناهنجاري ها و دفاع از ارزش هاي ديني و انقلابي نيز از اولويت ها است؛ نيروي انتظامي حافظ ارزش هاي انقلاب اسلامي است و با هر ناهنجاري مطابق قانون برخورد مي كنيم.
وي با اشاره به اهميت برخورد با موضوع كشف حجاب، بيان كرد: بر مبناي قانون، كشف حجاب جرم است و با چنين مواردي قطعا برخورد مي كنيم و بايد بگويم اجراي طرح هاي امنيت اخلاقي به جد دنبال مي شود.
عالي ترين مقام انتظامي كشور اظهار داشت: نيروي انتظامي وظايفش را بر مبناي قانوني، به دور از هياهو، مدبرانه و هوشمندانه اجرايي و عملياتي مي كند و در اين ميان اشراف اطلاعاتي بايد مورد توجه قرار بگيرد؛ اشراف اطلاعاتي در فضاي حقيقي و نيز فضاي مجازي از الزامات است.
سردار اشتري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري دوره هاي بصيرت با عنوان نسيم معرفت براي كاركنان و خانواده هايشان، افزود: تاكنون 13 هزار خانواده كاركنان ناجا طي دوره 4 روزه در اين طرح شركت كرده اند كه برگزاري چنين طرح هايي به همت سازمان عقيدتي سياسي نيروي انتظامي صورت مي گيرد البته اعزام كاركنان به مشهد مقدس نيز اجرايي و دنبال مي شود.
اجتمام*9482*1193