۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۲۲
کد خبر: 83297016
T T
۰ نفر
شوراها نماد عيني حاكميت مردم بر سرنوشت خود است

يزد - ايرنا - فرماندار مهريز گفت: شوراهاي شهر و روستاها نمونه بارز مردم سالاري ديني و نماد عيني حق حاكميت مردم بر سرنوشت خود است .

به گزارش ايرنا، رضا زارع زاده مهريزي دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز شوراها ( نهم ارديبهشت) كه با حضور مسئولان و اعضاي شوراهاي شهرستان برگزار شد افزود: توجه به خواست و راي مردم، با تشكيل شوراها محقق شد.
وي ادامه داد: از بركات انقلاب است كه مردم با هرنوع سليقه در چارچوب مقررات در عرصه هاي مختلف مشاركت كنند و برخي امور به آنها واگذار شود.
فرماندار مهريز اظهار داشت: طبق قانون اساسي امور مختلف با اتكا به آراي عمومي از طريق انتخابات اعمال مي شود و اين نمونه بارز مردم سالاري ديني در جامعه اسلامي است.
زارع زاده مهريزي تصريح كرد: اعضاي شوراها با همدلي و وظيفه ‌شناسي در حل مشكلات شهر و روستاها تلاش و با امانت و كفايت براي رسيدن به جامعه‌ « شهروند مدار» كوشش كنند.
فرماندار مهريز گفت: روز شوراها، فرصتي است تا تلاش هاي شبانه روزي اعضاي آن در شهر و روستاها مورد تجليل قرار گيرند و زمينه همكاري بيشتر در منطقه به وجود آيد.
زارع زاده مهريزي تاكيد كرد: شوراها بايد با اتكا به قانون‌مداري، برنامه محوري، نظارت دقيق بر امور و پروژه هاي عمراني و با توجه به اصل تجربه‌محوري و اقتصاد دانش بنيان فعاليت كنند.
در اين مراسم برنامه هاي فرهنگي و هنري اجرا شد و تعدادي از اعضاي فعال شوراهاي اسلامي تجليل شدند.
مهريز يك شوراي اسلامي در شهر و در 45 روستا نيز شوراي اسلامي فعاليت دارد.
مركز شهرستان 55 هزار نفري مهريز در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد.
7541/ 2047/