۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۴۵
کد خبر: 83298620
T T
۰ نفر
800 باب مدرسه خيّرساز تحويل آموزش و پرورش آذربايجان غربي شده است

اروميه - ايرنا - مدير عامل مجمع خيّران مدرسه ساز آذربايجان غربي تعهد خيّران مدرسه ساز استان را يكهزار و 350 باب مدرسه با 6 هزار و 788 كلاس درس اعلام كرد و گفت: از اين تعداد 800 باب مدرسه با سه هزار كلاس درس احداث و تحويل آموزش و پرورش شده است.

به گزارش ايرنا، علي آخونديان روز سه شنبه در بيست و يكمين همايش تجليل از خيران مدرسه ساز شهرستان خوي، هزينه ساخت اين مدارس را سه هزار و 670 ميليارد ريال بيان كرد و افزود: خيّران آذربايجان غربي سال گذشته ساخت 178 باب مدرسه با 887 كلاس درس به ارزش 940 ميليارد ريال را تعهد كرده بودند كه تاكنون 90 درصد آنها به مرحله تحويل رسيده است.
وي اضافه كرد: در حال حاضر خيّران مدرسه ساز آذربايجان غربي 29 باب مدرسه با 132 كلاس درس را به ارزش 220 ميليارد ريال دردست احداث دارند.
وي بيان كرد: در سال گذشته خيّران مدرسه ساز خويي در امر ساخت و توسعه فضا‌هاي آموزشي رتبه اول استان را كسب كردند كه اميدواريم اين روند امسال نيز تكرار شود.
سيدمحمد عابدي فرماندار وي هم در اين مراسم با بيان اينكه مشاركت امري تحسين شده در راستاي نيل به اهداف توسعه اي است، گفت: در جامعه ما خيّران در تمام زمينه ها مشاركت دارند كه مي تواند گامي رو به جلو براي مقابله با فقر باشد.
لطف الله حسين علي زاده مدير آموزش و پرورش خوي هم بيان كرد: در حال حاضر 43 درصد مدارس شهرستان نياز به مقاوم سازي و 25 درصد نياز به تخريب و بازسازي دارد كه در اين زمينه حمايت و كمك خيّران بيش از پيش ضروري است.
به گزارش ايرنا، در پايان اين مراسم با اهداي لوح سپاس از خدمات ارزنده خيّران مدرسه ساز خوي تجليل شد.
شهرستان خوي در مشاركت خيران در ساخت مدارس خيرساز در آذربايجان غربي رتبه نخست را دارد.
8135/2093