۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۰۳
کد خبر: 83298650
T T
۰ نفر

70 واحد صنعتي استان مركزي تقاضاي دريافت تسهيلات كردند

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۰۳
کد خبر: 83298650
70 واحد صنعتي استان مركزي تقاضاي دريافت تسهيلات كردند

اراك - ايرنا - رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي گفت: 70 واحد صنعتي در نقاط مختلف اين استان براي دريافت تسهيلات رونق توليد در سامانه بهين ياب نام نويسي كردند.

« محمدرضا حاجي پور» روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: متقاضيان در سه بخش سرمايه در گردش، سرمايه ثابت و بازسازي و ‏نوسازي صنايع در سامانه بهين ياب نام نويسي كرده اند.
وي افزود: سامانه بهين ياب از ابتداي امسال فعال است و متقاضيان مي توانند با مراجعه به اين سامانه نوع درخواست و ميزان تسهيلات مورد نياز خود را ثبت كنند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي بيان كرد: درخواست هاي متقاضيان در كارگروه استاني مورد ارزيابي قرار گرفته و پس از ابلاغ اعتبارات به بانك هاي عامل، پرونده ها به بانك ها ارسال مي شود.
حاجي پور اظهار داشت: براساس تصميمات جديد، اين اختيار به استان‌ها تفويض شده كه اگر واحدي بيش از ‏سقف تعيين شده تسهيلات درخواست كرد پس از بررسي در كارگروه، ‏اين ميزان تسهيلات براي واحد منظور شود.
وي يادآوري كرد: متقاضيان مي توانند درخواست خود را در سايت بهين ياب به آدرس www.Behinyab.ir ثبت و سپس با مراجعه به بخش اطلاعيه هاي سايت سازمان نسبت به تكميل و ارسال پرسشنامه هاي تكميلي اقدام كنند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي اضافه كرد: سال گذشته 13 هزار و 77 ميليارد ريال تسهيلات رونق توليد به بيش از يك هزار و 600 واحد توليدي صنعتي و كشاورزي پرداخت شد كه از مجموع تسهيلات پرداختي به واحدهاي توليدي استان مركزي، هشت هزار و 55 ميليارد ريال از محل منابع داخلي بانك ها و مابقي نيز از محل تسهيلات رونق توليد به متقاضيان پرداخت شد.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي اضافه كرد: از 13 هزار و 77 ميليارد ريال تسهيلات اين استان، چهار هزار و 247 ميليارد ريال در بخش سرمايه در گردش صنعت، 31 ميليارد ريال در بخش سرمايه ثابت صنعت و 142 ميليارد ريال نيز در بخش بازسازي و نوسازي واحدهاي توليدي پرداخت شده است.
حاجي پور ادامه داد: بيش از نيمي از صنايع استان مركزي از سال 95 تاكنون موفق به دريافت تسهيلات اقتصادي شده اند كه ضمن حفظ اشتغال موجود، ميزان قابل توجهي اشتغال جديد ايجاد شد.
بيش از 2 هزار و 800 واحد صنعتي كوچك، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مركزي فعاليت مي كنند.
3017/3075