۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰:۰۷
کد خبر: 83299909
T T
۰ نفر
معاون دادگستري سمنان: 135 هزار پرونده در محاكم قضايي رسيدگي شد

سمنان- ايرنا- معاون قضايي دادگستري كل استان سمنان گفت: 135 هزار و 980 فقره پرونده سال 97 در شوراهاي حل اختلاف و دادگستري ها رسيدگي و مختومه شد.

محمد علي اميري شامگاه چهارشنبه در حاشيه آيين معارفه رئيس دادگستري شهرستان دامغان، در گفت و گو با ايرنا، افزود: 135 هزار و 980 فقره پرونده طي سال 97 در محاكم قضايي استان سمنان مختومه شده است در حالي كه آمار ورودي، 105 هزار و 512 پرونده بوده است.
معاون قضايي دادگستري كل استان سمنان ادامه داد: آمار سال گذشته و رسيدگي به بيش از 30 هزار پرونده سال هاي گذشته در سال 97، نشان از تلاش و پشتكار نيروهاي انساني در اين بخش است.
اميري تصريح كرد: 36 هزار و 356 پرونده به شوراهاي حل اختلاف و 69 هزار و 150 فقره پرونده به دادگستري در سال گذشته ارجاع شد.
وي به آمار پرونده هاي مختومه استان سمنان اشاره و اضافه كرد: 36 هزار و 360 پرونده در شوراهاي حل اختلاف و 99 هزار و 320 پرونده در دادگستري هاي استان در سال 97 مختومه اعلام شد.
وي خاطر نشان كرد: بيشترين پرونده ورودي به محاكم قضايي استان سمنان در حوزه دعاوي حقوقي، مالي و خانواده بوده است.
اميري به فعاليت 108 شوراي حل اختلاف در استان سمنان اشاره كرد و گفت: شوراهاي حل اختلاف نقش بسيار مهمي در كاهش آمار ورودي پرونده‌هاي قضايي در دادگاه‌ها را برعهده دارند.
وي افزود: شهرستان دامغان داراي 14 شعبه شوراي حل اختلاف است كه از اين تعداد هفت شعبه شهري و هفت شعبه روستايي است.
اميري از افتتاح ششمين دفتر خدمات قضايي استان در دامغان خبر داد و گفت: اين دفتر به عنوان دفتر پيشخوان قضايي شناخته مي شود و شهروندان مي توانند با هدف ارائه كليه اقدامات قضايي، ثبت شكايت، دادخواست، اعتراض و تجديد نظر، به اين دفتر مراجعه كنند.
معاون قضايي دادگستري كل استان سمنان گفت: هم اكنون 2 دفتر خدمات قضايي در شهر سمنان داير است و شهرهاي شاهرود، گرمسار و مهديشهر نيز داراي يك دفتر خدمات قضايي هستند.
به گزارش ايرنا، در اين آيين از زحمات چهار ساله حسين شكوري تقدير و علي نقي خاكي به سمت رياست دادگستري دامغان منصوب شد.
شهرستان دامغان در فاصله 115 كيلومتري شرق مركز استان سمنان و بيش از 94 هزار نفر جمعيت دارد كه بيش از 21 هزار نفر جمعيت در روستاها ساكن هستند.
9856/6103