۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۴۹
کد خبر: 83300071
T T
۰ نفر
شهرداري مهاباد 322 ميليارد ريال از ادارات مختلف مطالبه دارد

مهاباد - ايرنا - شهردار مهاباد گفت: اين شهرداري 322 ميليارد ريال از اداره و ارگان هاي مختلف مطالبه دارد كه با وصول آن بسياري از مشكلات مالي شهرداري اين شهر برطرف مي شود.

به گزارش ايرنا، كامران عليزاده آذر شامگاه چهارشنبه در نشست مطبوعاتي با اصحاب رسانه مهاباد افزود: اين مطالبه از سوي شهرداري مهاباد در استانداري آذربايجان غربي ثبت شده و براي ارگان هاي بدهكار نيز بايد آن را ثبت كنند.
وي اضافه كرد: بيشترين مطالبات شهرداري مهاباد از تيپ 364 پياده شهيد نصيرزاده ارتش، شبكه بهداشت و درمان و دانشگاه پيام نور اين شهرستان است و دانشگاه آزاد اسلامي واحد مهاباد، مركز آموزش فني و حرفه اي و بهزيستي نيز كمترين ميزان بدهي را به شهرداري مهاباد دارند.
عليزاده آذر با اشاره به بلوكه شدن 15 ميليارد ريال طلب شهرداري در يكي از بانك ها، اضافه كرد: به علت مشكلات امور مالي و چك هاي برگشتي اين مبلغ در بانك راكد شده كه بايد از طريق استان نسبت به حل آن اقدام كرد.
شهرداري مهاباد ميزان مشاركت مردم در پرداخت عوارض را 10 درصد عنوان كرد و اظهار داشت: اين شهرداري سالانه 150 ميليارد بايد محل عوارض پايدار (مشاركت شهروندان) درآمد داشته باشد اما با توجه به استقبال كم شهروندان سال گذشته 16 ميليارد ريال وصول شده است.
عليزاده آذر ادامه داد: بيش از 42 هزار واحد مسكوني در مهاباد وجود دارد كه با پرداخت و مشاركت 70 درصدي خود مي توانستيم بخش عمده حقوق و مزاياي پرسنل شهرداري را پرداخت كنيم.
وي همچين به مازاد نيروهاي خدماتي و كاركنان شهرداري اين شهر اشاره كرد و گفت: سالانه بيش از 30 ميليارد ريال از درآمدهاي شهرداري صرف پرداخت حقوق و مزاياي كارگران و نيروهاي مازاد شهرداري مي شود.
شهرداري مهاباد بيان كرد: هم اكنون 700 نيروي كار و خدمات در اين سازمان مشغول فعاليت هستند در حالي كه با بررسي هاي انجام شده اين تعداد بيش از 200 نفر مازاد بر نياز شهرداري است.
وي با بيان اينكه شهرداري مهاباد بابت حقوق پرسنل 59 ميليارد ريال بدهكار است، يادآور شد: معوقات حقوق و اضافه كار نيروي هاي شهرداري مربوط به سال 1396 به طور كامل تسويه شده و معوقات سال 1397 نيز تا آذرماه پرداخت شده است.
به گزارش ايرنا، شهر 166هزار و 518 نفري مهاباد داراي 2 هزار و 400 كيلومتر مربع مساحت بوده و از سال 1306 بلديه يا شهرداري در آن راه اندازي شده و كامران عليزاده آذر چهل و دومين شهردار اين شهر است.
9903/ 3020