۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۹
کد خبر: 83300268
T T
۰ نفر
آذری جهرمی: اجرای كامل دولت الكترونیك در كشور پیگیری می شود

كرمان - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: چارچوب اجرای طرح دولت الكترونیك را به صورت جدی در كشور پیگیری می كنیم.

به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی روز پنجشنبه در كارگروه سلامت استان كرمان با محوریت نسخه نویسی الكترونیك، افزود: تاكید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه و پیشرفت دولت الكترونیك در كشور و مهمترین پشتوانه ما به لحاظ قانونی و انگیزه ای است كه بحث دولت الكترونیك را در استانها پیگیری كنیم.
وی با اشاره به اینكه امروز مشكل اصلی توسعه دولت الكترونیك اتصال و استاندارد نیست بلكه اراده و هماهنگی است، تاكید كرد: دولت الكترونیك در كلام معنای چندانی ندارد و مردم باید با چشم و در عمل آن را لمس كنند و ببینند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاكید كرد: باید متناسب با فرهنگ و تقاضای مردم سیستم ها را سفارشی سازی كنیم تا استفاده از آن برای همگان سهل شود و در این زمینه زنجیره آماده است.
آذری جهرمی یادآور شد: رئیس جمهوری تاكید داشته اند كه در سال جاری موضوع سلامت الكترونیك به پایان برسد و در هر ماه یك پروژه ملموس برای مردم انجام شود.
وی گفت: به نظر نمی رسد تا پایان سال 98 به دلیل گستردگی سیستم های وزارت بهداشت بتوان تمام قسمت ها را الكترونیكی كرد اما باید با نهایت توان در این زمینه اقدام كرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر رفع مشكلات موجود در مسیر اجرای طرح نسخه الكترونیك بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات تاكید كرد و ادامه داد: باید از یك درگاه واحد امكان رصد این طرح توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بیمه سلامت ایجاد شود.
آذری جهرمی اظهار داشت: روند اجرای طرح نسخه الكترونیك در استان كرمان كاری ارزشمند و بیانگر عزم جدی و مدیریت جهادی در این حوزه است.
وی اتصال بین دستگاهی در راستای اجرای طرح نسخه الكترونیك را مورد تاكید قرار داد و گفت: اتصال بین بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت تا حدی ایجاد شده و باید با سایر واحدها نیز این اتصال برقرار شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاكید كرد: محدودیت های ارائه خدمات دیتا در استان كرمان نیز باید بررسی و مشكلات موجود در این مسیر به وزارتخانه اعلام شود تا مورد رسیدگی قرار گرفته و رفع شود.
آذری جهرمی گفت: رقابت باید در عرصه نرم افزارهای ارائه خدمات باز باشد زیرا اگر این كار انحصاری شود به معنای وجود فساد و رانت است و باید جلوی آن ایستاد.
وی با تاكید بر اینكه دولت الكترونیك باید خدمات را به شكل رقابتی به همه ارائه كند افزود: زمانی صحبت از یكی كردن نرم افزارها به میان می آید هر دستگاه درصدد است كه نرم افزار خود را اجرایی كند كه در این رابطه چندین سامانه با چندین بانك و زیرساخت ایجاد می شود و در نهایت مردم خدمات نمی گیرند و صرفه جویی در هزینه ها هم محقق نمی شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح كرد: یكی كردن نرم افزارها معنا ندارد بلكه یكپارچه سازی آن می تواند زمینه خدمات رسانی بهتر به مردم و صرفه جویی در هزینه ها را محقق كند.
آذری جهرمی گفت: استانداردگذاری بین دستگاهی در شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام شده و همه كمك می كنیم كه استاندارد تبادل ارتباطات بین این موارد درست شود و در این راستا دیگر فرقی نخواهد داشت كه بیمه تامین اجتماعی است یا بیمه ای دیگر.
وی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه كشور به دولت تكلیف شده كه چهار خدمت الكترونیك پایه در 80 درصد روستاهای كشور ارائه شود و در حال حاضر 100 درصد شهرهای ما پوشش اینترنت دارند و در این رابطه از برنامه جلو هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه از دانشگاه علوم پزشكی و تمامی مجموعه های دست اندركاران در نسخه الكترونیك تقدیر كرد و گفت: سریعا می توان این طرح را به سایر نقاط تعمیم داد.
آذری جهرمی افزود: مهندسی اجتماعی و پیاده سازی خوبی برای طرح نسخه الكترونیكی انجام شده و نیازمند تعامل و ارتباطات با سایر دستگاه ها است.
وی افزود: باید كمك كنیم تا این طرح با سرعت بیشتری در كشور اجرایی شود و تمام تلاش ها برای آن است كه خدمات مناسب و در خور مردم را به آنها ارائه دهیم و در كنار آن بهبود رفاه و كاهش هزینه ها نیز حاصل شود.
3029/7440
۰ نفر