۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۳۷
کد خبر: 83300527
T T
۰ نفر
همكاری های علمی ایران و سوئیس به دور از چالش های سیاسی ادامه می یابد

اصفهان - ایرنا - رایزن علمی سفارت سوئیس در ایران گفت: همكاری های علمی بین ایران و سوئیس به دور از تنش ها و چالش های سیاسی موجود در سطح جهان ادامه می یابد.

به گزارش ایرنا، ' شانتا دلی ' روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه سمینار ایده شو ایران و سوئیس كه با موضوع حمل و نقل ریلی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، اظهارداشت: بسیار خرسندیم كه همكاری های علمی بین ایران و سوئیس با محوریت دانشگاه صنعتی اصفهان از2 سال قبل شدت گرفته است.
وی افزود: حضور من در همایش بین المللی ایده شو در دانشگاه صنعتی اصفهان تاكید بر علاقه مندی سوئیس برای همكاری های علمی با جمهوری اسلامی ایران است.
رایزن علمی سفارت سوئیس در ایران با ابراز خوشحالی از برگزاری همایش بین المللی ایده شو با حضور كارشناسان سوئیس و استادان دانشگاه ' ای تی اچ ' ( ETH ) این كشور گفت: این همایش برای بررسی ایده های دانشجویان و استادان در حوزه حمل و نقل عمومی جهت مشكلات این بخش برگزار شد.
وی با اشاره به اینكه كارشناسان و استادان دانشگاه ' ای تی اچ ' ( ETH ) زوریخ به مدت یك هفته در كنار استادان و دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان عملكرد تیم های ایده پردازی را بررسی كردند، گفت: موضوعات مطرح شده در این همایش توسعه ارتباط بین شهرها از طریق حمل و نقل ریلی بود كه زیرساختی برای تقویت ارتباطات فرهنگی و علمی است.
شانتا دلی ادامه داد: گروه های ایرانی و سوئیسی شركت كننده در این همایش توانستند این ارتباط را برقرار و برای ادامه همكاری های علمی برنامه ریزی كنند.
وی با اشاره به اینكه جانمایی ایستگاه های خط قطار سریع السیر تهران - اصفهان - شیراز و چگونگی برقراری ارتباط آن با قطار شهری اصفهان یكی از موضوعات این همایش بوده است، بیان كرد: علاقه مند بودم با قطار از تهران به اصفهان سفر كنم اما به دلیل اینكه قطارهای خطوط ریلی ایران پرسرعت نیست و وقت گیر است مجبور شدم این سفر را بوسیله هواپیما انجام دهم.
رایزن علمی سفارت سوئیس در ایران ابراز امیدواری كرد: طرح قطار سریع السیر تهران - اصفهان - شیراز هرچه سریع تر به بهره برداری برسد و در سفر آینده با قطار به اصفهان سفر كند.
شانتا دلی با اشاره به اینكه میز سوئیس به عنوان كانون هدایت همكاری های علمی ایران و سوئیس در دانشگاه صنعتی اصفهان مستقر است، گفت: همكاری های علمی بین این دانشگاه و دانشگاههای سوئیس بیش از پیش تقویت خواهد شد.
همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با ابراز خرسندی از توسعه همكاری های علمی و فرهنگی بین ایران و سوئیس گفت: سوئیس بین كشورهای اروپایی پیشرفته است و تجربیات خوبی در بخش های حمل و نقل عمومی، محیط زیست و فناوری دارد.
حسن قاضی عسگر افزود: باتوجه به اینكه كشورمان با چالش های زیست محیطی و حمل و نقل مواجه است همكاری با دانشگاههای سوئیس و الگوپذیری از طرح های اجراشده در این كشور می تواند به حل مشكلات ایران و اصفهان كمك كند.
مدیر مركز روابط بین الملل دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با اشاره به اینكه این سمینار به مدت یك هفته به میزبانی این دانشگاه برگزار شد، گفت: در این سمینار تیم های دانشجویی از دانشگاههای اصفهان، تهران، مازندران و استادان دانشگاه ETH زوریخ حضور داشتند و ایده های خود را پیرامون حمل و نقل ریلی ارائه كردند.
' سیما فاخران ' با اشاره به اینكه این سمینار قرار بود در بخش های دیگری نیز برگزار شود، افزود: به دلیل اینكه اصفهان با معضل آلودگی ناشی از ترافیك و حمل و نقل مواجه است مقرر شد سمینار فقط به توسعه حمل و نقل ریلی بویژه خط سریع السیر تهران - اصفهان - شیراز متمركز شود.
وی اضافه كرد: تیم های دانشجویی شركت كننده در این سمینار بین الملل ، ایده های خود را برای چگونگی برقراری ارتباط قطار سریع السیر تهران - اصفهان - شیراز به قطار شهری اصفهان ارائه كردند.
مدیر مركز روابط بین الملل دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در آخرین روز برگزاری این سمینار، تیم های دانشجویی شركت كننده پنج ایده را برای داوری ارائه دادند.
وی اظهارداشت: 80 نفر دانشجو و عضو هیات علمی دانشگاه های صنعتی اصفهان، تهران و مازندران این ایده ها را طراحی كرده اند.
وی گفت: این رویداد علمی افزون بر فراهم كردن زمینه تبادل تجربیات و ارائه­ ایده های دانشجویان، فرصتی را برای همكاری های علمی بین المللی محققان و استادان ایرانی و نیز دریافت خدمات مشاوره­ای برای مسئولین شهری ایجاد می كند.
نخستین رویداد ایده شو تخصصی بین المللی با محوریت حمل و نقل و برنامه ریزی شهری روز پنجشنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان به كار خود پایان داد.
در این رویداد كه به مدت یك هفته به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد 80 نفر از دانشجویان و استادان دانشگاههای صنعتی اصفهان، تهران و مازندران در قالب تیم های دانشجویی ایده های خود را در حوزه حمل و نقل و برنامه ریزی شهری ارائه كردند.
6022 / 2093
۰ نفر