۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۳۱
کد خبر: 83300738
T T
۰ نفر
هيچ كلاسي در مقطع ابتدايي بدون معلم برگزار نشده است

سنندج - ايرنا - معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تامين معلم مورد نياز براي مقطع ابتدايي گفت: در سال تحصيلي جاري هيچ كلاسي در هيچ جاي كشور بدون معلم نبوده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رضوان حكيم زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران كردستان در سنندج اظهار داشت: براي سال تحصيلي آينده و با توجه به موضوع كيفيت در آموزش و بازنشسته شدن تعدادي از همكاران فرهنگي، آموزش و پرورش بايد بتواند نيروهايي كه آماده هستند را جايگزين اين افراد كند.
وي افزود: دانشگاه فرهنگيان براي اينكه تعداد بيشتري از معلمان را براي اول مهر آماده كند تلاش هاي خوبي انجام داده است.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد: با توجه به كمبود معلم و حجم خروجي معلمان براي سال تحصيلي آينده بايد سازمان هاي بالادستي مثل سازمان امور اداري و استخدامي و سازمان برنامه ريزي، براي حفظ كيفيت در آموزش ابتدايي كه بنيان و بنياد آموزش در تمام مراحل تحصيلي است مجوزهاي بيشتري در زمينه جذب معلمان در اختيار آموزش و پرورش بگذارند.
حكيم زاده افزود: در حال حاضر با توجه به اينكه سال تحصيلي هنوز به اتمام نرسيده و كلاس بندي سال آينده انجام نشده و تعداد دانش آموزان ثبت نامي مشخص نيست پيش بيني دقيقي از تعداد معلم هاي مورد نياز نداريم اما با توجه به بررسي هاي انجام شده تعداد زيادي معلم به عنوان جايگزين نياز خواهيم داشت.
وي يادآور شد: قرار است دانشگاه فرهنگيان حدود 20هزار نيرو براي سال تحصيلي آينده در اختيار ما قرار دهد و ما از طريق رديف هاي استخدامي ماده 28 نيز بايد بتوانيم از ساير دانش آموختگان رشته هاي امور تربيتي و رشته هاي مرتبط با آزموني كه برگزار مي شود نيروي مورد نياز آموزش ابتدايي را جذب كنيم.

** راه اندازي بيش از يك هزار اتاق بازي و يادگيري در مدارس ابتدايي كشور
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش همچنين به اجراي طرح بازي و يادگيري به صورت آزمايشي در 10استان كشور اشاره كرد و گفت: قرار بود در هر استان 100مدرسه زير پوشش طرح بازي و يادگيري قرار گيرد كه استقبال دانش آموزان و معلمان موجب شد تعداد بيشتر از برنامه مورد نظر باشد.
وي گفت: با توجه به بازخوردهاي مثبت طرح و استقبال دانش آموزان و معلمان بنا داريم آن را گسترش دهيم.
حكيم زاده افزود: پژوهش هاي متعدد در سطح بين المللي ثابت كرده بازي بهترين ابزار يادگيري در دوران كودكي است و مي تواند در تربيت يا آموزش مهارت ها و مفاهيم علمي كودكان تاثيرگذار باشد.
وي اضافه كرد: برخي اختلالا ت رواني كودكان نيز با بازي درماني درمان مي شود لذا بدليل كاركردهاي درماني اين طرح مي تواند جو بانشاطي در مدارس فراهم كرده و كمك كند كودكان يادگيري عميق تري داشته باشند.
به گزارش ايرنا، در سال تحصيلي جاري حدود هشت ميليون دانش آموز دوره ابتدايي و بيش از يك ميليون و 200هزار نوآموز پيش دبستاني در كشور مشغول به تحصيل هستند.
7348 / 3034