۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۳۱
کد خبر: 83301167
T T
۰ نفر
آثار شهيد مطهري در بين نسل جوان تبيين و تشريح شود

اروميه – ايرنا – نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه با تسليت سالروز شهادت استاد شهيد مرتضي مطهري گفت: آثار، روش و منش اين شهيد بزرگوار بايد بيش از پيش در بين نسل جوان تبيين و تشريح شود.

حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته اروميه با اشاره به فرارسيدن روز معلم افزود: شهيد مطهري، معلم واقعي بود و بايد آثار و روش و منش وي در جامعه نهادينه شود.
وي اظهار داشت: معلم مقام بزرگي دارد زيرا تربيت انسان به دست وي اتفاق مي افتد و بايد معلمان ما به موقعيت و جايگاه خود افتخار كنند.
وي با اشاره به حساسيت مقام معظم رهبري در خصوص سند 2030 ادامه داد: خودداري از اجراي اين سند بايد در دستور كار همه مديران قرار گيرد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي اضافه كرد: بايد مسوولان انقلابي در راس امور آموزشي باشند و متون انقلابي در مطالب آموزشي رسوخ كرده و نظارت جدي بر دانشگاه فرهنگيان نيز صورت گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي با اشاره به اينكه مسوولان بايد با تعامل هم روش هاي خوب را در جامعه رواج دهند، گفت: مردم به بزرگان خود نگاه مي كنند و از آنها رفتار و ادب ياد مي گيرند و بايد مسوولان سرمشق خوبي براي مردم باشند.
وي همچنين با اشاره به وحشي گري اخير عربستان، ادامه داد: عمل آنان اين وحشي گري را نشان مي دهد و بايد مسوولان كشوري نسبت به كشتار بي گناهان در اين كشور، مجلس برگزار كنند.
وي بر لزوم وجود اتحاد و همدلي در جامعه تاكيد كرد و افزود: دشمنان در تلاش براي ضربه زدن به ما هستند و همانطور كه خداوند متعال گفته اينان در مقابل دين شكست مي خورند و آمريكا و اذناب آمريكا نيز شكست خواهند خورد.
امام جمعه اروميه با تبريك فرارسيدن ماه مبارك رمضان بيان كرد: هر كس قرآن بخواند، رحمت خداوند شامل حال او مي شود و خداوند نيز به شخص قرائت كننده قرآن توجه ويژه مي كند.
وي اظهار داشت: رمضان بهار قرآن بوده و جمع خواني قرآن كريم موجب نزول رحمت الهي بر بندگان مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي تاكيد كرد: مسوولان نيز وظيفه دارند به صورت حداكثري در اين گونه مراسم حضور يابند.
وي اضافه كرد: بر همه وظيفه بوده در اين ايام حرمت ماه مبارك رمضان را نگه داريم.
وي تاكيد كرد: بايد به گونه اي رفتار شود تا چهره واقعي رمضان در شهر نمايان شود و به اين امر اهميت ويژه بدهيم.
به گزارش ايرنا، نماز جمعه اين هفته اروميه به امامت حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي و با حضور پرشور مردم در مصلاي امام خميني (ره) اين شهرستان برگزار شد.
9918/2093