۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۲۹
کد خبر: 83301632
T T
۰ نفر

شادی ، نیاز كودكان و نوجوانان سیلزده

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۲۹
کد خبر: 83301632
شادی ، نیاز كودكان و نوجوانان سیلزده

خرم آباد - ایرنا - اجرای برنامه های شاد كودكانه این روزها در مناطق سیلزده لرستان موجب شده تا با ایجاد نشاط و پویایی در بین این قشر از جامعه ، موجب دوری كودكان از اثرات ناشی از بحران سیل شود.

به گزارش ایرنا، اكنون كه یك ماهی از بروز سیل ویرانگر در لرستان می گذرد، كودكان و نوجوانان مناطق سیلزده در كنار سایر خدمات امدادرسانی بیشتر نیازمند امدادهای فرهنگی و روحیه بانشاط و شادابی هستند.
گرچه خسارت سیل بر زیرساخت های عمرانی و تاسیساتی چشمگیر و قابل مشاهده است اما در حقیقت آسیب های روحی و اجتماعی بر كودكان و نوجوانان این مناطق غیرقابل جبران و به مراتب ویرانگرتر است.
در صورت كم توجهی و عدم تغذیه روحیه پویای كودكان و نوجوانان، سنگینی و فشار روحی سیلزدگی و تصاویر ویرانی شهرها و روستاها ، تابلوهای مخرب حك شده بر روح و جان كودكان و نوجوانان این مناطق می شوند، كه در زمانی نه چندان دورتر آوار سیل را بر وجود پر ظرافت آنان و جامعه سنگین تر می كند.
در این راستا اقدامات فرهنگی در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی از طرف دستگاه های مربوطه و نهادهای مردمی امری ضروری به نظر می رسد.
به همین منظور كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان با برپایی برنامه‌های متنوع فرهنگی در مناطق سیلزده كودكان را از آسیب‌های بحران مصون می‌دارند.
در این ایام كانون پرورش فكری كودكان ونوجوانان لرستان با استفاده از مراكز سیار با حضور در مناطق زلزله‌زده توانسته است مخاطب اصلی خود كه كودكان می باشند را از اثرات ناشی از بحران سیل كمی دور كند.
یكی از مراكز فرهنگی خسارت‌دیده مركزفرهنگی هنری پلدختر در غرب این شهرستان بود كه با ورود آب و گل‌ولای به پارك مجاور و درون مركز موجب شد تا همه كتاب‌ها و تجهیزات مركز از بین بروند.
مدیركل كانون پرورش فكری كودكان ونوجوانان لرستان می گوید: با تشكیل جلسات شورای فرهنگی در كانون استان و هماهنگی با ستاد بحران و استانداری، گروه های كاروان شادی(امداد فرهنگی) كانون پرورش فكری با كتابخانه‌های سیار، در شهرهای معمولان و پلدختر، رومشگان و روستای بابازید و همزمان در شهر دوره چگنی و روستاهای اطراف و روستاهای بخش شاهیوند و شهر نورآباد، برای امداد‌رسانی به كودكان ونوجوانان به این شهرها اعزام شدند.
محمدجواد محمدی اظهار داشت: در یك ماه گذشته مربیان كتابخانه‌های سیار و ثابت كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان لرستان با اجرای برنامه‌های شاد و متنوعی در این مناطق پرداختند تا شادی را دوباره به كودكان این مناطق هدیه بدهند.
وی افزود: در این مدت كاروان فرهنگی و پیك شادی كانون علاوه ‌بر اجرای فعالیت‌های كانون، تعدادی هدیه فرهنگی، ورزشی و كتاب‌های كانونی نیز به همه كودكان و نوجوانان اهدا كرد.
مدیركل كانون پرورش فكری كودكان ونوجوانان لرستان گفت: در این راستا 10 اكیپ فرهنگی توسط مربیان كانون پرورش فكری لرستان به مناطق سیلزده استان اعزام شده اند.
به گفته وی این برنامه ها با هدف ایجاد آرامش روحی وروانی در بین كودكان و نوجوانان آسیب دیده از سیل اجرا می شود.
وی همچنین اظهار داشت: برنامه های متنوع فرهنگی و هنری مانند نمایش شاد موزیكال توسط گروه نمایش آفتابگردان كانون لرستان، نمایش عروسكی و اهداء بسته های فرهنگی وهنری و نوشت افزار در مناطق سیل زده در دستور كار این نهاد قرار دارد.
وی افزود: دو گروه هفت نفره شامل 14 مربی توانمند كانون نیز اكنون در قالب كاروان شادی(امداد فرهنگی) به همراه 6 خودرو كتابخانه سیار، در شهرها و روستاهای بخش های معمولان و پلدختر، رومشكان، دوره چگنی، بخش شاهیوند، نورآباد، بروجرد و دورود برای امداد رسانی فرهنگی به كودكان و وجوانان این مناطق فعالیت دارند.
مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان لرستان بیان كرد: مربیان كانون پرورش فكری لرستان با همكاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان، برنامه های متنوعی را برای كودكان ونوجوانان شهر سیل زده پلدختر تاكنون اجرا كردند.
وی اظهارداشت: در ویژه برنامه ای باعنوان 'آرزوی كودكان' كه در شهر پلدختر برگزارشد، شركت كنندگان در ایستگاه نقاشی آرزوی كودكانه خود را به تصویر كشیدند.
سیل 12 فروردین در لرستان علاوه بر وارد كردن 40هزارمیلیارد ریال خسارت به زیرساخت های استان موجب مرگ 15 نفر نیز شد.
/6060/7274
۰ نفر