۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۱۴
کد خبر: 83301792
T T
۰ نفر
تيم هاي برتر بيست و يكمين رويداد شتاب آذربايجان معرفي شدند

اروميه - ايرنا - بيست و يكمين دوره از رويداد شتاب آذربايجان (روشا) با عنوان «استارت آپ ويكند شهر خلاق» با حضور 100 شركت كننده زن و مرد در اروميه برگزار شد و در نهايت 'سفر در زمان' به عنوان ايده برتر اين رويداد معرفي شد.

رييس پارك علم و فناوري آذربايجان غربي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: ايده «تپش» رتبه دوم و ايده هاي 'اروم پسماند' و 'آنام ائوي' به رتبه سوم مشترك اين رقابت ها دست يافتند وهمچنين ايده هاي 'آپام' و ' بانو لنسر' شايسته تقدير شناخته شدند.
حسن حيدري با اشاره به اينكه اين رويداد با عنوان كارآفريني در 54 ساعت در حوزه شهر خلاق برگزار ‌شد، افزود: 34 ايده براي بيست و يكمين رويداد استارتاپ ويكند اين استان پيشنهاد شده بود كه پس از بررسي تسهيل گران، 10 ايده از اين تعداد به مرحله بعد صعود كرد.
وي افزود: پس از آن 10 تيم 10 تا 12 نفري تشكيل شد و روش هاي اجرايي كردن اين ايده ها را به مدت 54 ساعت بررسي كردند.
وي اعلام كرد: ايجاد بستر مناسب براي جوانان خلاق و مشتاقان كارآفريني جهت ارائه ايده خود در طي 54 ساعت از اهداف اجراي اين رويداد است.
وي ادامه داد: بعد از 54 ساعت يك نفر به نمايندگي از تيم انتخاب شد تا روش هاي اجراي طرح را در مدت پنج دقيقه براي تسهيل گران ارائه كند.
رييس پارك علم و فناوري آذربايجان غربي بيان كرد: اين پارك در پايان سه ايده برتر را انتخاب كرد تا حمايت هاي لازم جهت اجراي آن صورت گيرد.
حيدري اظهار داشت: اين رويداد با حضور علاقه مندان به كارآفريني در آذربايجان غربي برگزار شد و هر ماه يك بار اجرا مي شود.
به گزارش ايرنا ايجاد شبكه استارت آپ در آذربايجان غربي با عنوان رويداد شتاب آذربايجان /روشا/ از اسفند سال 1395 آغاز و در سال 1396 نخستين دوره آن برگزار شد.
منظور از واژه شتاب دراين رويداد به معناي شناسايي و توانمند سازي ايده هاي برتر بوده و هدف از اجراي اين برنامه ها توجه به ايده پردازي است.
بيست و يكمين رويداد شتاب آذربايجان (روشا) از 11 تا 13 ارديبهشت ماه جاري در فرهنگسراي جوان اروميه برگزار شد.
استارت آپ ويكند /Startup Weekend/ يك رويداد آموزشي تجربي در سراسر دنياست كه در سه روز متوالي (در انتهاي هفته) برگزار مي شود.
در اين برنامه شركت كنندگان پر انگيزه‌اي مثل برنامه نويسان، مديران تجاري، عاشقان استارت آپ، بازارياب‌ها و طراحان گرافيك گرد هم مي‌آيند تا طي 54 ساعت ايده هايشان را مطرح كنند، گروه تشكيل بدهند و هر گروه ايده‌اي را اجرا كند.
در استارت آپ ويكند ايده‌هاي زيادي مطرح مي‌شود اما در اين برنامه تنها 'اجرا' اهميت فراوان دارد.
در اين برنامه شركت كنندگان همگي در يك فضاي مشترك قرار مي‌گيرند و با كمك مربيان خبره كه از ميان كارآفرينان موفق انتخاب شده اند، ايده‌ها را به كسب و كار تبديل مي‌كنند.
در پايان برنامه تيم‌ها طرحهاي خود را به هياتي از داوران كه از ميان جامعه سرمايه‌گذار و استادان دانشگاهي و كارآفرينان هستند، ارائه مي‌كنند.
9918/7129