۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۲۸
کد خبر: 83302762
T T
۰ نفر
طرح تجهيز بيمارستان تازه تاسيس 239 تختخوابي بروجن آغاز شد

شهركرد- ايرنا- طرح تجهيز بيمارستان تازه تاسيس 239 تختخوابي بروجن در بخش هاي تخصصي داخلي و جراحي زنان و مردان، بستري زنان و زايمان، بستري كودكان، اورژانس و مراقبت هاي ويژه در چهار بخش تخصصي در چهارمحال و بختياري آغاز شد.

به گزارش ايرنا، معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل سازمان مجري ساختمان‌ها و تاسيسات عمومي و دولتي روز شنبه در آيين تجهيز بيمارستان 239 تختخوابي بروجن گفت: با راه اندازي اين طرح درماني در سال جاري، بخش عمده اي از مشكلات درماني اين منطقه برطرف خواهد شد.
محمد جعفر عليزاده، ميزان اعتبار هزينه شده براي احداث ساختمان بيمارستان بروجن را بيش از 600 ميليارد ريال از محل اعتبارات دولتي عنوان كرد و گفت: ارزش اين بنا در حال حاضر به قيمت روز، افزون بر 3 هزار و 500 ميليارد ريال است.
به گفته وي ،طرح بيمارستان بروجن با ظرفيت 239 تختخواب در 39 هزار و 100 مترمربع مساحت و 16 هزار و 528 مترمربع زيربنا آماده بهره برداري كامل تا پايان امسال است.
عليزاده، امكانات بيمارستان بروجن را در 9 بخش تخصصي داخلي و جراحي زنان و مردان هر كدام با 56 تخت، بستري زنان و زايمان با 38 تخت، بستري كودكان با 36 تخت، اورژانس با 20 تخت، I.C.U با 12 تخت، C.C.U با 8 تخت، N.I.C.U با 5 تخت و P.C.C.U با 8 تخت ذكركرد.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري نيز در اين آيين گفت: سرعت بخشي به عمليات اجرايي و تكميل و تحويل بيمارستان هاي شهرهاي مختلف استان در بعد از طرح تحول سلامت دولت تدبير و اميد قابل تقدير است.
مجيد نظري تاكيد كرد: با توافق با شهرداري بروجن، احداث جاده دسترسي به اين بيمارستان از طريق اعتبارات مسكن مهر شهرستان بروجن تا قبل از بهره برداري نهايي، آماده خواهد شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري هم در اين جلسه گفت: تعداد تخت هاي بيمارستانهاي استان به يك هزار و 400 تخت در 9 بيمارستان رسيده است.
مجيد شيراني، ميزان اعتبار تامين شده براي تجهيز بيمارستان 239 تختخوابي برون را 600ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: بيش از 65 درصد از تجهيزات اين مركز درماني از قبل تامين و آماده نصب شده است و مابقي آن نيز در بيمارستان در حال فعاليت شهرستان قابل جابه جايي است.
به گزارش ايرنا، در اين جلسه محمد جعفر عليزاده معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل سازمان مجري ساختمان‌ها و تاسيسات عمومي و دولتي به همراه تعدادي از مسئولان استاني برخي از موانع راه انداي بيمارستان تازه تاسيس بروجن را بررسي و عمليات تجهيز 5 گانه آن بطور رسمي شروع شد.
شهرستان بروجن با حدود 121 هزار نفر جمعيت و مركز آن در حدود 60 كيلومتري شهركرد مركز چهارمحال و بختياري واقع است.
6199/2097