۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۳
کد خبر: 83303305
T T
۰ نفر

بازرسی از اصناف دزفول در آستانه ماه رمضان تشدید شد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۳
کد خبر: 83303305
بازرسی از اصناف دزفول در آستانه ماه رمضان تشدید شد

دزفول - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با اشاره به آغاز طرح ضیافت رمضان گفت: بازرسی از اصناف شهرستان دزفول در آستانه ماه مبارك رمضان تشدید شده است.

به گزارش ایرنا مهراب عبدالهی روز یكشنبه در نشست هماهنگی اجرای طرح ضیافت رمضان در محل اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول افزود: تامین كالاهای اساسی بر اساس قانون برعهده وزارت جهاد كشاورزی و نظارت بر نحوه توزیع برعهده وزارت صنعت و اتاق اصناف است.
وی عدم ورود اتحادیه ها درخصوص كنترل بازار را یكی از مشكلات موجود دانست و گفت: اگر اتحادیه ها ورود كنند وقت كمتری صرف نظارت و كنترل ها خواهد شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول بر ضرورت برگزاری نمایشگاه ضیافت رمضان در دهه نخست رمضان تاكید كرد و افزود: باید از بازرسان به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده استفاده شود و برای ارائه خدمات بهتر و با كیفیت بازرسی ها 2 برابر شوند.
وی به واحدهای عرضه پوشاك، مواد غذایی و پروتئینی مهلت یك هفته ای برای نصب برچسب قیمت داد و اظهار داشت: درج قیمت از حقوق اولیه شهروندان است و واحدهای متخلف در این زمینه به تعزیرات حكومتی معرفی می شوند.
محمد اسماعیل شیخ رئیس اداره استاندارد شهرستان دزفول نیز در این نشست با بیان اینكه مواد غذایی برای عرضه در بازار باید نشان استاندارد داشته باشند، گفت: آمادگی لازم برای بازرسی از مواد غذایی و خوراكی در ماه رمضان وجود دارد.

** 85 صنف متخلف به تعزیرات حكومتی دزفول معرفی شدند
مدیر بازرسی اتاق اصناف دزفول نیز گفت: یكهزار و 450 گشت بازرسی در اسفندماه و فروردین ماه در سطح اصناف شهرستان دزفول انجام شد كه در این بازرسی ها 85 پرونده تخلف به تعزیرات حكومتی معرفی شد.
امین نورآبادی افزود: حدود 110 تذكر نیز به اصناف متخلف داده شد، اكنون نیز تمركز ویژه ای روی اقلام موردنیاز مردم از جمله حبوبات، مرغ، گوشت، میوه و برنج در ماه مبارك رمضان خواهد شد.
وی اضافه كرد: گشت های ویژه رمضان از دیروز توسط بازرسان اصناف دزفول آغاز شده است كه امیدواریم شاهد تخلفی در بازار نباشیم.
كارشناس مركز بهداشت شهرستان دزفول نیز با اشاره به رونق گرفتن برخی مشاغل در ماه مبارك رمضان گفت: متاسفانه شاهد تهیه مواد غذایی و شیرینی (زولبیا و بامیا) در محل های غیراستاندارد هستیم كه باید بازدیدهای مشتركی برای جلوگیری از فعالیت آنها صورت گیرد.
غلامحسین اوسپید افزود: برخی رستوران های بیرون بر در فضایی غیراستاندارد اقدام به پخت غذا می كنند و مسئولان برگزاری آئین های احیا در فضایی نامناسب اقدام به پخت نذری می كنند كه ضروری است قبل از آغاز پخت محل های مورد نظر بازرسی شوند.
وی بر ضرورت كنترل آب آشامیدنی در این ماه تاكید كرد و گفت: 30 كارشناس بهداشتی در سطح شهر و 30 كارشناس بهداشتی در سطح روستاهای دزفول در ماه مبارك رمضان فعال خواهند بود و از اماكن عمومی از جمله مساجد و اماكن طبخ غذا بازرسی خواهند كرد.
رئیس اداره اماكن شهرستان دزفول نیز اظهار داشت: گشت های انتظامی در 2 نوبت صبح و عصر در دزفول فعال خواهند بود و اغذیه فروشی ها تا یك ساعت قبل از افطار اجازه فعالیت نخواهند داشت.
غلامحسین عیدیان افزود: قلیان سراها و كافی شاپ ها تحت هیچ شرایطی در ماه مبارك رمضان اجازه ارائه خدمات نخواهند داشت و اغذیه فروشی ها نیز اجازه روشن كردن فر و عرضه غذای گرم را ندارند.
وی گفت: رستوران ها، چلوكبابی ها و ساندویجی ها به غیر از اماكنی كه امكان مسافر و بیمار هست اجازه ارائه خدمات ندارند ضمن اینكه این مراكز با شرط استتار اجازه عرضه غذای سرد دارند.
وی افزود: كافی شاپ های موجود در هایپرماركت ها و فروشگاه های زنجیره ای نیز اجازه فعالیت در ماه مبارك رمضان را نخواهند داشت.
7278/3022