۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
کد خبر: 83303348
T T
۰ نفر
اندونزی 51 فروند قایق ماهیگیری خارجی را غرق كرد

تهران - ایرنا - وزارت منابع دریایی اندونزی طی چند روز اخیر 51 فروند كشتی خارجی را كه فعالیت ماهیگیری غیرقانونی در آبهای این كشور داشتند توقیف و در پنج بندر این كشور غرق كرد. اكثر این قایق ها با انفجار منهدم و به ته آب فرو رفتند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از رسانه های اندونزیایی ، دولت اندونزی در دوره رئیس جمهوری جوكو ویدودو سیاست های سخت گیرانه ای را علیه كشتی های ماهیگیری دارای فعالیت های غیرقانونی در آبهای این كشور به كار گرفته تا مانع حضور قاچاقچیان خارجی در این آبها باشد.
جاكارتا پست در این زمینه گزارش داد 51 كشتی عمدتا كوچك ماهیگیری غیرقانونی كه در ماههای اخیر توسط گارد ساحلی اندونزی توقیف شده بودند ، روز شنبه در پنج بندر مختلف در این كشور مجمع الجزایری غرق شدند.
وزارت منابع دریایی و شیلات اندونزی با انتشار بیانیه ای در این زمینه اعلام كرد: آبهای اقیانوسی در اندونزی یكی از غنی ترین منابع و ذخایر آبزیان از جمله ماهیان مختلف است، اما این وزارت خانه براساس قوانین به شدت با هرنوع فعالیت غیرقانونی در این آبها برخورد می كند.
طبق این بیانیه 38 فروند از كشتی های ماهیگیری غیرقانونی با پرچم ویتنام در آبهای اندونزی اقدام به فعالیت غیرقانونی داشتند.
براساس گزارش اعلام شده شش فروند از این كشتی ها متعلق به ماهیگیران مالزیایی ، دو فروند چینی و یك فروند نیز فیلیپینی بوده است.
علاوه براین تعداد زیادی از كشتی های خارجی غیرقانونی با پرچم اندونزی در آبهای این كشور اقدام به ماهیگیری كرده بودند.
وزیر شیلات اندوندونزی نیز در اظهاراتی فعالیت هر نوع كشتی غیرقانونی در آبهای این كشور را تهدیدی جدی برای صنعت ماهیگیری این كشور با جمعیتی افزون بر 260 میلیون نفر دانست و افزود: صاحبان این كشتی ها عمدتا عاملان برده داری مدرن هستند.
وی با بیان اینكه جرائم غیرقانونی در آبهای اندونزی فراتر از ذهن ها افزایش یافته است، تاكید كرد كه دولت اندونزی اقدامات غیرقانونی بر آبهای خود را پاسخ خواهد داد.
گزارش دولت اندونزی حاكی است مسئولان بندری در سال 2014 بیش از 500 فروند قایق خارجی را به دلیل ماهیگیری غیرمجاز در آبهای این كشور را طبق قوانین عمدتا با ایجاد انفجار غرق كرده اند.
سال گذشته نیز وزارت شیلات اندونزی اعلام كرد 125 قایق خارجی ماهیگیری غیرقانونی شامل 86 قایق با پرچم ویتنام ، 20 قایق با پرچم مالزی و 14 قایق با پرچم فیلیپین را غرق كرده است.
اندونزی بیش از 17 هزار جزیره دارد و این جغرافیای وسیع در بستر اقیانوس آرام، ظرفیت بسیار مناسبی را برای قاچاقچیان بین المللی منابع دریایی فراهم كرده است .
آساق**1599**1663**