۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۲۴
کد خبر: 83303748
T T
۰ نفر
پنج هزار تن كود شيميايي در ايستگاه راه آهن مهاباد تخليه شد

مهاباد - ايرنا - مديركل راه آهن آذربايجان گفت: محموله ترانزيتي كود شيميايي به وزن پنج هزار تُن به مقصد كشورهاي تركيه و عراق در ايستگاه راه آهن مهاباد تخليه شد.

«شاپور ارسلاني» روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين محموله ترانزيتي از استان فارس به مقصد اين ايستگاه بارگيري شده تا از اين ايستگاه به صورت زميني به كشورهاي تركيه و عراق صادر شود.
وي اضافه كرد: اين محموله با استفاده از 100 واگن باري و با قطارهاي 12 واگني به اين ايستگاه منتقل شد و هر واگن ظرفيت حمل بيش از 50 تن بار را داشت.
«ارسلاني» با اشاره به برنامه هاي ديگر راه آهن آذربايجان براي تخليه بار در اين ايستگاه گفت: انتقال محصولات مجتمع پتروشيمي مهاباد به بنادر جنوب و انتقال كالاهاي صادراتي به اين ايستگاه از جمله برنامه هاي راه آهن در اين ايستگاه طي سال جاري است.
وي افزود: هفته گذشته نيز نخستين محموله پتروشيمي مهاباد در سال 1398، در قالب هفت واگن 50 تُني به يكي از بندرهاي جنوبي كشور بارگيري شد.
وي با بيان اينكه از حمل بار با استفاده از راه آهن به عنوان حمل و نقل سبز ياد مي شود، ادامه داد: حمل و نقل ريلي در مقايسه با حمل و نقل زميني هزينه كمتري دارد از اين رو سياست دولت حمايت از اين شيوه حمل و نقل است.
مديركل راه آهن آذربايجان با اشاره به راه اندازي راه آهن اروميه - مهاباد نيز گفت: اين خط به طول 97 كيلومتر علاوه بر ايستگاه مهاباد، داراي چهار ايستگاه ديگر شامل ايستگاه هاي نقده، رشكان، شيرين بلاغ و اروميه است.
به گزارش ايرنا، خط آهن مراغه – اروميه با 183 كيلومتر طول، چهار ايستگاه اصلي در مياندوآب، مهاباد، نقده، اروميه و سه ايستگاه بين راهي در ملكان، قزقلعه و رشكان در دلوت تدبير و اميد راه اندازي شد.
ايستگاه راه آهن مهاباد با زيربناي 1900 مترمربع در 15 كيلومتري اين شهر قرار دارد و بيش از 42 ميليارد ريال براي احداث آن هزينه شد.
3020/6185/3072