۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۰۸
کد خبر: 83303825
T T
۰ نفر
سرمايه‌گذاري مشترك براي توسعه باتري‌هاي با ظرفيت بالا

تهران- ايرنا- شركت فرست‌گرافن (First Graphene)، سرمايه‌گذاري روي شركت گرافن سلوشنز انجام داده است تا با همكاري اين شركت روي توسعه باتري‌هاي با ظرفيت بالا كار كنند.

به گزارش روز يكشنبه گروه علمي ايرنا از ستاد ويژه توسعه فناوري نانو، شركت استراليايي فرست‌گرافن (First Graphene) موفق به توليد گرافن از گرافيت استخراج شده از سريلانكا شد. گرافن ماده‌اي تك‌لايه از جنس كربن بوده كه داراي ساختار هگزاگونالي است. اين ماده خواص منحصر به فردي دارد كه مي‌توان از آن در ساخت محصولات مختلفي نظير باتري، پليمر، فيلتر و مواد ضد حريق استفاده كرد.
اين شركت از سال 2017 وارد همكاري مشترك با شركت گرافن سلوشنز (Graphene Solutions) شده بود و سرمايه‌گذاري روي فعاليت‌هاي اين شركت انجام داده است و براساس اين توافق‌نامه فرست‌گرافن مي‌تواند سهم سرمايه‌گذ‌اري خود را افزايش دهد.
گرافن سلوشنز نيز توافق‌نامه‌اي با دانشگاه سوينبرن امضا كرده تا روي پروژه باتري‌هاي با ظرفيت بالا كار كند، باتري‌هايي كه ارزان قيمت هستند و عملكرد بالايي دارند. شركت فرست‌گرافن نيز در سه ‌ماهه چهارم سال 2018 به بررسي اين پروژه پرداخته تا در انجام اين پروژه با گرافن سلوشنز همكاري كند. اين شركت به مطالعه پيشرفت‌هاي انجام شده در اين پروژه پرداخت و بازار ابرخازن‌ها را در خارج از استراليا مورد بررسي قرار داد و فناوري‌هايي كه توسط رقبا توسعه داده شده را نيز بررسي كرده است. هرچند نتايج مثبتي در اين پروژه به‌دست آمده اما فرست‌گرافن تصميم دارد تا با احتياط بيشتري عمل كند و سرمايه‌گذاري روي شركت گرافن سلوشنز را محدود نگه دارد.
فرست گرافن اعلام كرده است كه اين شركت قصد دارد روي توليد محصولات گرافني با كيفيت بالا براي استفاده در صنعت متمركز شود.
علمي ** 1836 ** 1055
۰ نفر