۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰
کد خبر: 83304637
T T
۰ نفر
500 هزار میلیارد تومان برای بازسازی بافت ناكارآمد مشهد نیاز است

مشهد- ایرنا- رئیس كمیسیون مناطق پیرامونی و كم برخودار شورای شهر مشهد گفت: برای بازسازی و ترمیم بافت ناكارآمد شهری در مشهد 500 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رمضانعلی فیضی روز دوشنبه در نطق پیش از دستور خود در شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در مشهد چهار هزار و 290 هكتار بافت فرسوده و بافت ناكارآمد شهری وجود دارد كه بیش از یك میلیون نفر را در خود جای داده است.
وی اضافه كرد: برای ترمیم و بازسازی این بافت باید همه دست اندركاران در قالب كار مشترك و هم افزایی ملی و منطقه ای این حجم سنگین اعتبار را تامین كنند.
رئیس كمیسیون مناطق پیرامونی و كم برخودار شورای شهر مشهد گفت: تامین این میزان اعتبار تنها با اتكاء به نیازهای مدیریت شهری ممكن نیست بلكه باید زمینه مشاركت مردمی را برای بازسازی این بافت تسهیل كرد.
فیضی افزود: عدم مدیریت صحیح مهاجران از حیث مكانی، زمانی و اجتماعی منجر به گسترش افقی شهر به عنوان مشكلی بنیادین و تاریخی شده و سكونتگاههای غیررسمی ایجاد كرده است.
وی ادامه داد: ارزانی زمین و افزایش جمعیت مهاجر روستایی هم منجر به تجمع جمعیتی در بافتهای ناكارآمد شهر مشهد شده و از بین رفتن توان بازسازی و ارتقاء محیط زندگی مناسب و انعطاف ناپذیری ساكنان این بافتها در مقابل برنامه ریزیهای توسعه شهری مشكل را دوچندان كرده است.
رئیس كمیسیون مناطق پیرامونی و كم برخودار شورای شهر مشهد گفت: برای درمان این درد بزرگ اعمال مدیریت یكپارچه شهری و اقدامات مشترك بین بخشی ضروری است و 32 دستگاه مرتبط در بازسازی بافتهای ناكارآمد شهری باید به وظایف خود در این حوزه عمل كنند.
فیضی با تاكید بر تهیه سند پهنه بندی حریم مشهد افزود: شیب ارائه خدمات باید به سمت مناطق پیرامونی و كم برخوردار سوق پیدا كند كه این مهم در این دوره شورا و مدیریت شهری در دستور كار بوده است.
138 روستا با افزون بر 200 هزار نفر جمعیت در حریم كلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد وجود دارند و حدود یك میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت مشهد در مناطق حاشیه شهر و سكونتگاههای غیررسمی این كلانشهر ساكن هستند.
1922/7505