۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۷
کد خبر: 83304865
T T
۰ نفر

جاده هاي كهگيلويه و بويراحمد با 10 دوربين نظارت مي شوند

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۷
کد خبر: 83304865
جاده هاي كهگيلويه و بويراحمد با 10 دوربين نظارت مي شوند

ياسوج- ايرنا- معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي كهگيلويه و بويراحمد گفت: در مجموع 10 دستگاه دوربين نظارت تصويري، كنترل وقايع و حوادث را در جاده هاي اصلي استان انجام مي دهند.

عابد محمدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در حوزه راهداري و حمل و نقل جاده اي روند خوبي در زمينه سيستم هاي هوشمند جاده اي در كشور و استان در حال انجام است.
وي با اشاره به اينكه 28 دستگاه تردد شمار در سطح استان براي مطالعات ترافيكي استفاده مي شود، افزود: 21دستگاه كنترل سرعت و ثبت تخلف با اولويت راه هاي شرياني و اصلي در كهگيلويه و بويراحمد نصب شده كه اكنون 13 مورد آن فعال است.
محمدي بيان كرد: موقعيت مكاني هر خودروي گشت راهداري با استفاده از سامانه مديريت ناوگان (FMS) راهداري در لحظه مشخص و گزارش هاي لازم نيز از طريق آن استخراج مي شود.
وي تصريح كرد: 2 دستگاه تابلو پيام متغير جاده اي جلوي پليس راه اصفهان و شيراز نصب شده و همه دوربين هاي راهداري براي اعمال قانون به نيروي انتظامي متصل است.
محمدي عنوان كرد: با توجه به اينكه دوربين ها بعضي مواقع مورد اصابت گلوله قرار مي گيرند، تامين امنيت آنها براي اداره كل راهداري مشكل است.
وي با تاكيد بر اتخاذ راهكار براي تامين امنيت دوربين ها، گفت: 25 فروردين سال جاري دوربين مسير گچساران به بهبهان بوسيله گلوله مورد هدف قرار گرفت و از كار افتاد.
معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي كهگيلويه و بويراحمد اظهار داشت: 6 مورد تخريب دوربين با اصابت گلوله، سرقت لينك راديويي و كابل هاي ترانس برق، سرقت كيس كامپيوتر و مانيتور براي اين اداره هزينه بر بوده است.
محمدي افزود: با همكاري پليس راهور ناجا سامانه پيمايش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) راه اندازي شده است كه به صورت يكپارچه با كنترل آنلاين تمامي خودروهاي عمومي رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي توسط رانندگان را تضمين كند.
وي تصريح كرد: تامين امنيت سامانه ها و نيز نصب دوربين هاي مداربسته براي پايانه هاي عمومي از جمله نيازهاي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي است.
اين استان با داشتن كمتر از 140 كيلومتر بزرگراه و شرايط خاص توپوگرافي و كوهستاني يكي از استان هاي خطرناك در زمينه سوانح و حوادث رانندگي است.
كهگيلويه و بويراحمد حدود 6 هزار كيلومتر جاده ارتباطي اعم از بزرگراه، راه اصلي، فرعي و روستايي دارد كه از اين ميزان 142 كيلومتر بزرگراه، 505 كيلومتر راه اصلي، يك هزار و 238 كيلومتر راه فرعي و مابقي نيز راه روستايي است.
اين استان بيش از 40 گردنه خطرناك و حدود يك هزار و 500 كيلومتر نقاط حادثه خيز دارد.
9928/6110