۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۶
کد خبر: 83305795
T T
۰ نفر
شهرداری: طرح ترافیك خبرنگاری 97 تا پایان اردیبهشت معتبر است

تهران- ایرنا- دبیر كارگروه بررسی مدارك و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه‌ خبرنگاری اعلام كرد: طرح ترافیك خبرنگاری سال 97 تا پایان اردیبهشت امسال معتبر است.

فرهاد خوانساری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال بیش از 6 هزار متقاضی طرح ترافیك خبرنگاری در سامانه تهران من ثبت نام كردند و كار بررسی مدارك آنها آغاز شده است.
وی ادامه داد: امسال طبق قانون 2 هزار و 60 سهمیه به خبرنگاران اختصاص می یابد و اسامی خبرنگارانی كه طرح دریافت كنند در سامانه شفافیت به نشانی shafaf.tehran.ir منتشر می شود.
خوانساری تاكید كرد كه امسال كارگروهی هفت نفره‌ای ذیل معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران تشكیل و كار بررسی آثار و مدارك افراد متقاضی را انجام می دهد.
به گفته وی، تاكنون 2 جلسه این كارگروه برگزار شده و در جلسه امروز قرار است در خصوص تقسیم سهمیه ها بحث و گفت و گو شود.
دبیر كارگروه بررسی مدارك و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه‌ خبرنگاری همچنین گفت كه معاونت حمل و نقل و شهرداری تهران تلاش می كند تا رضایت حداكثری اصحاب رسانه را جلب كند و در عین حال سعی می كنیم تا روند بررسی مدارك تا پایان ماه جاری به اتمام برسد.
وی تصریح كرد كه 13 اردیبهشت آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت طرح ترافیك خبرنگاری بود و هم اكنون تنها افرادی كه ثبت نام كردند می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات خود در صورت لزوم اقدام كنند.
خوانساری در خصوص نحوه اطلاع رسانی به افرادی كه برای دریافت طرح ترافیك خبرنگاری مجاز شده اند نیز گفت: سال گذشته این اطلاع رسانی از طریق ارسال پیاك به این افراد انجام شد و احتمالا امسال نیز از این شیوه استفاده كنیم.
وی درباره كارت بلیت رایگان مترو به خبرنگاران متقاضی نیز خاطرنشان كرد: در این خصوص محدودیتی وجود ندارد و اگر مدارك ارسالی شخص دال بر خبرنگار بودن وی باشد كارت بلیت رایگان مترو دریافت می كند.
به گزارش ایرنا، در شرایط كنونی 2 طرح محدوده «ترافیك» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا می شود كه ورود به محدوده ترافیكی منوط به داشتن مجوز ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاك خودروهاست.
زمان اجرایی روزانه طرح جدید ترافیك 6:30 تا 19 است، ضمن اینكه روزهای پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل نیز طرح های ترافیكی(ترافیك و زوج و فرد) اجرا نمی شود.
براساس طرح زوج و فرد تردد خودروها از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران براساس آخرین رقم سمت راست پلاك خودروها محدود است.
همچنین محدوده طرح ترافیك از سمت شمال خیابان مطهری، از سمت جنوب خیابان شوش، از سمت غرب خیابان كارگر و از سمت شرق خیابان شریعتی و 17 شهریور است.
تهرام/9343//1348
۰ نفر