۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸
کد خبر: 83305980
T T
۰ نفر
مردم نگران تامین كالا نباشند

بیرجند - ایرنا - رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: اكنون هیچ گونه كمبود كالایی در استان و كشور وجود ندارد و مردم نباید نگران تامین اقلام و اجناس خود باشند.

علی علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه های مربوط و كسبه و اصناف استان كالاهای اساسی را تامین كرده و می كنند لذا مردم نباید نگران باشند لذا توصیه می شود مردم خریدهای خود را مدیریت كنند و خرید هیجانی انجام ندهند.
وی بیان كرد: نگاه و برداشت مردم بر كمبود كالا است در حالی كه این گونه نیست و هیچ مشكلی به ویژه در خصوص 11 قلم كالای اساسی در استان وجود ندارد.
رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی تاكید كرد: هیچ كدام از اصناف یا بنگاه های تولیدی حق ندارند قیمت كالا و خدمات را به صورت خودسرانه افزایش دهند.
وی ادامه داد: بر اساس قانون هرگونه افزایش قیمت باید از سوی مراجع قانونی و كمیته های تخصصی و نرخ گذاری، تصمیم سازی و ابلاغ شود.
علیزاده در ارتباط با گران شدن نرخ برخی اقلام و كالاها اظهار داشت: از آنجایی كه امسال میزان دستمزد و حق بیمه 36.5 درصد افزایش پیدا كرده، طبیعی است كارخانه ها و واحدهای تولیدی متناسب با این موضوع نسبت به افزایش قیمت كالاها اقدام می كنند.
وی یادآور شد: سه تیم در طرح نظارتی ویژه ماه رمضان در این شهرستان فعالیت دارند كه طرح نظارتی مشترك از 14 اردیبهشت ماه در استان آغاز و تا 15 خرداد ادامه خواهد داشت.
رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی تاكید كرد: مردم و همشهریان می ‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، گرانی یا شكایت در زمینه عرضه و توزیع كالا مراتب را با شماره ‌های 124 و 32227172 در میان بگذارند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام شود.
7557 * 6054
۰ نفر