۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۵
کد خبر: 83306121
T T
۰ نفر
استاندار: 53 واحد تمليكي سمنان به سرعت به چرخه توليد بازگردد

سمنان- ايرنا- استاندار سمنان گفت: 53 واحد تمليكي استان، به منظور افزايش اشتغال و رونق اقتصادي با هم افزايي بانك هاي عامل، هرچه سريعتر به چرخه توليد برگردد.

به گزارش ايرنا، عليرضا آشناگر روز سه شنبه در نشست كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان سمنان در سالن مديريت بحران استانداري افزود: در سال گذشته 40 واحد تمليكي استان سمنان تعيين تكليف شد كه برگشت اين تعداد واحد صنعتي به چرخه توليد بسيار ارزشمند است.
وي خاطرنشان كرد: هم افزايي بانك هاي عامل استان براي برگشت اين واحدهاي تمليكي به چرخه توليد با مالكان يا سرمايه گذاران جديد در سال جاري افزايش يابد و نبايد هيچ واحد صنعتي در استان به دليل تمليك غيرفعال شود.
استاندار سمنان ادامه داد: واحدهاي تمليكي ظرفيت بسيار خوبي براي توسعه و ايجاد اشتغال پايدار در استان سمنان است كه بايد از اين بخش از اقتصاد استان با كاهش كاغذبازي اداري بهره برد.
آشناگر اضافه كرد: بسياري از قوانين بانك هاي عامل در نحوه چگونگي تمليك يا واگذاري واحدهاي توليدي و صنعتي نيازمند بازنگري است و با تغيير رويه مي توان براي كمك به اين واحدها گام هاي موثر برداشت.
استاندار سمنان گفت: هم افزايي و همكاري دستگاه هاي اجرايي استان براي توسعه اقتصادي و ايجاد اشتغال پايدار بسيار مطلوب است و بايد اين رويه اصولي براي تحقق شعار سال روز به روز افزايش يابد.
به گزارش ايرنا، در اين نشست با حضور حشمت الله عسگري معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري و بهروز اسودي رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان آخرين ابلاغيه ها و آيين نامه هاي دريافتي مربوط به كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد توسط دستگاه هاي اجرايي و بانك هاي عامل مطالبي ارايه و مشكلات بانكي و تامين اجتماعي 6 واحد توليدي استان بررسي شد.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بيش از 38 درصد، در كشاورزي بيش از 14 درصد و توليد ناخالص اين استان با رقمي حدود 18.2 درصد مربوط به بخش كشاورزي و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/6103