۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۳:۰۵
کد خبر: 83306799
T T
۰ نفر
رسانه عراق: تاكید صالح و پمپئو بر عدم افزایش تنش با ایران و ادامه معافیت عراق از تحریم ها

بغداد - ایرنا - یك خبرگزاری عراقی نوشت: رئیس جمهوری عراق و وزیر امور خارجه آمریكا بر ادامه معافیت عراق از اجرای تحریمهای ضد ایرانی و همچنین عدم افزایش تنش با ایران تاكید كردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری سومریه نیوز عراق دقایقی پیش به نقل از یك منبع مطلع نوشت: مایك پمپئو كه در یك سفر اعلام نشده سه شنبه شب وارد بغداد شد با برهم صالح رئیس جمهوری این كشور دیدار و گفت و گو كرد.
به گفته این منبع؛ در این دیدار بر تمدید معافیت عراق از اجرای تحریم های ضد ایرانی و همچنین عدم افزایش تنش با ایران از سوی آمریكا تاكید شد.
از سوی دیگر به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه آمریكا پیش از این دیدار با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق نیز دیدار و گفت و گو كرد.
ساعتی پیش محمد علی الحكیم وزیر امور خارجه عراق در توییتی اخبار منتشر شده توسط برخی رسانه ها مبنی بر سفر پمپئو و دیدارش با مقامات عراقی را تایید كرد.
وی از دیدارهای جداگانه مایك پمپئو در بغداد با 'برهم صالح' رئیس جمهوری و 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق خبر داد.
الحكیم در صفحه توییتر خود نوشت كه وی 'در دو نشست مهم جداگانه' پمپئو با نخست وزیر و رئیس جمهوری شركت داشته است.
به نوشته او، در این دیدارها دو طرف درباره روابط دو جانبه، آخرین تحولات مربوط به امنیت منطقه و موضوع مبارزه با تروریسم بحث و گفت و گو كردند.
پیش از سفر پمپئو به بغداد رسانه ها خبر داده بودند كه وزیر امور خارجه آمریكا سفر خود به آلمان را برای رفتن به مقصد اعلام نشده ای، لغو كرده است.
شبد**خاورم**4**380*