۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۴
کد خبر: 83307394
T T
۰ نفر

سامانه ای برای كاریابی آسان

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۴
کد خبر: 83307394
سامانه ای برای كاریابی آسان

تهران- ایرنا- استارتاپی ایرانی در تلاش است تا با روشی متفاوت، فرایند كاریابی را خصوصا برای مشاغل غیرتخصصی آسان‌تر كند. جمعه گذشته این استارتاپ در جریان رقابت استارتاپی جاده ابریشم نیز مقام دوم را كسب كرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار علمی ایرنا، این روزها سامانه‌های استخدامی متنوعی درون كشور فعال‌اند اما ایراد عمده بیشتر آن‌ها، مشكلات یافتن مشاغل متناسب با توانمندی‌های افراد مختلف است. بیشتر وب‌سایت‌های كاریابی فعلی در حقیقت همانند صفحه آگهی‌های روزنامه اصطلاحاً 'جاب بورد' یا صفحاتی برای اعلام آگهی‌های استخدام هستند. آگهی‌هایی كه به‌صورت دسته‌بندی‌شده یا درهم برای كارجویان منتشر می‌شوند. كارجو هم مجبور است تا متناسب با توانمندی‌های خود در بین آگهی‌ها جستجو كرده، آگهی‌هایی كه فكر می‌كند مناسب او هستند را پیدا كند. استارتاپ سه سوت جابز كه جمعه هفته پیش مقام دوم را هم در رقابت استارتاپی جاده ابریشم از آن خود كرد، تلاشی است برای ساده‌تر كردن این فرایند.
علیرضا چراغ زاده مدیرعامل 'سه سوت جابز' در مورد سامانه استارتاپی خود می‌گوید كه سه سوت جابز در حقیقت سامانه استخدامی آسان با تمركز روی مشاغل غیر مدیریتی است. مقصود او از مشاغل غیر مدیریتی در حقیقت مشاغلی است كه نیاز به مدارك تخصصی و حتی رزومه خاصی نداشته باشند.
تفاوت این استارتاپ با دیگر وب‌سایت‌های كاریابی كنونی، توانایی آن در تطبیق خودكار آگهی كارفرما و وضعیت كارجویان است. به‌این‌ترتیب، كارجو پس از ثبت نامی كه معمولا بین 3 تا 5 دقیقه بیشتر طول نمی‌كشد می‌تواند مشاغل موجودی كه متناسب با وضعیت اعلامی او هستند را مشاهده كند. سپس در صورت ابراز تمایل از سوی دو طرف، ارتباط آنلاین میان دو طرف برقرارشده و تلفن كارجو نیز در اختیار كارفرما قرار می‌گیرد.
به گفته چراغ زاده، استارتاپ سه سوت جابز 18 ماه پیش راه افتاده است و این روزها به 135 هزار كاربر سرویس می‌دهد. به گفته وی در حال حاضر بیش از 14 هزار فرصت شغلی در این سامانه ثبت‌شده كه درنتیجه این فرصت‌ها بیش از 65 هزار بار میان كارجویان و كارفرمایان ارتباط برقرارشده است. او می‌گوید كه البته اطلاعات دقیق و نهایی از تعداد درخواست موفق در این زمینه ندارد اما معمولا از هر شش ابراز تمایل برای استخدام كه منجر به مصاحبه شده، یكی استخدام می‌شود.
وی با اشاره به انبوه درخواست‌ها برای مشاغل غیرتخصصی می‌گوید در حال حاضر پرطرفدارترین زمینه‌های شغلی موجود روی سه سوت جابز: بازاریابی و فروش، منشی و امور دفتری، راننده، گارسون و پیشخدمت و پیك موتوری هستند. چراغ زاده می‌گوید اگرچه ما به كارجویان متخصص حتی در حوزه‌هایی مثل پزشكی هم سرویس می‌دهیم اما جامعه هدف اصلی ما كارجویان غیرحرفه‌ای است.
در كاریابی برای مشاغل تخصصی همه‌چیز عموما پیچیده‌تر است خصوصا كه چون معمولا رزومه باید تایید شود و جزئیاتی مثل دانشگاهی كه فرد از آن مدرك گرفته و... مهم هستند. اما در مشاغل غیرتخصصی این موضوعات اهمیت چندانی ندارد و به‌این‌ترتیب می‌توان فرایند برقراری ارتباط میان كارفرما و كارجو را آسان‌تر كرد.
علمی**9224**1485
۰ نفر