۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۵۰
کد خبر: 83308061
T T
۰ نفر

افزون بر 43 هزار تن كالا از مرز شلمچه صادر شد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۵۰
کد خبر: 83308061
افزون بر 43 هزار تن كالا از مرز شلمچه صادر شد

آبادان - ايرنا - مدير مرز تجاري شلمچه سازمان منطقه آزاد اروند گفت: 43 هزار و 581 تن كالا در مدت يك ماه از مرز تجاري شلمچه به كشور عراق صادر شده است.

هادي عطرفه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ميانگين تردد روزانه كاميون هاي حامل كالاي ايراني در بارانداز شلمچه را 350 تا 400 دستگاه عنوان كرد و گفت: علاوه بر ورود كاميون هاي حامل كالاي صادراتي در بارانداز پايانه تجاري شلمچه بين 150 تا 200 كاميون عراقي براي بارگيري كالا در اين بارانداز تردد دارند.
وي با بيان اينكه صادرات كالا از مرز بين المللي شلمچه در فروردين ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد افزايش داشته است گفت: ارزش كالاهاي صادر شده به كشور عراق طي اين مدت 37 ميليون دلار بوده است.
عطرفه با بيان اينكه با فعال شدن چهار شركت لجستيكي در پايانه تجاري شلمچه يكهزار فرصت شغلي در اين مرز بين المللي فراهم شده است در خصوص فيلم منتشر شده در فضاي مجازي با عنوان درگيري در بارانداز شلمچه گفت: فيلم مذكور مربوط به درگيري در خارج از بارانداز پايانه شلمچه در سال گذشته بوده و طي امسال درگيري و ناامني در بارانداز اين پايانه رخ نداده است.
وي با بيان اينكه امنيت كالا و كاميون هاي حامل بار در بارانداز پايانه تجاري شلمچه فراهم است گفت: هم اينك چهار شركت لجستيكي در محوطه بارانداز تامين امنيت صاحبان كالا و كاميون ها را به عهده دارند.
در استان خوزستان 2 بازارچه مرزي چذابه و شلمچه و مرز دريايي خرمشهر براي صادرات كالا به عراق فعال هستند.
مرزهاي زميني و دريايي خوزستان با كشور عراق ، از تيرماه سال 1382 پس از سرنگوني رژيم بعث صدام براي صادرات كالا و در مهرماه همان سال براي صادرات كالاهاي غيرنفتي به عراق بازگشايي شدند.
خوزستان در يك دهه اخير با استان هاي عراقي ميسان و بصره كه حدود 300كيلومتر مرز زميني و دريايي مشترك دارد تفاهم نامه همكاري هاي تجاري ، آموزشي و فرهنگي منعقد كرده است.
مرز شلمچه در 15 كيلومتري خرمشهر و 25 كيلومتري شهر بصره عراق قرار دارد.
7100/6068