۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵
کد خبر: 83308701
T T
۰ نفر

آمريكا : بمب افكن هاي بي -52 وارد پايگاه العديد قطر شد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵
کد خبر: 83308701
آمريكا : بمب افكن هاي بي -52 وارد پايگاه العديد قطر شد

تهران- ايرنا - وزارت دفاع آمريكا امروز (پنج شنبه) اعلام كرد كه ايالات متحده به منظور دفاع از آنچه منافع اين كشور در خليج فارس ناميده شده است، بمب افكن هاي راهبردي بي-52 نيروي هوايي اين كشور را به پايگاه «العديد» قطر اعزام كرد.

به گزارش ايرنا ستاد فرماندهي مركزي نيروهاي مسلح آمريكا- سنتكام- امروز تصاويري را از پيوستن بمب افكن هاي بي-52 به پايگاه العديد قطر در توئيتر منتشر كرد.
سنتكام در اين توئيت مدعي شد كه هدف از اعزام بمب افكن هاي بي- 52 دفاع از منافع آمريكا در خليج فارس است.
پيشتر در حساب توئيتري ستاد فرماندهي مركزي نيروهاي مسلح آمريكا تصاويري از سوخت گيري چهار فروند بمب افكن بي-52 منتشر شده بود كه عازم خليج فارس بودند.
خبرگزاري اسپوتنيك هم گزارش داد : بمب افكن هاي آمريكا كه قادر به حمل موشك هاي دوربرد تاماهاك هستند از پايگاه هوايي باركسديل (واقع در ايالت لوئيزانا) پرواز خود را آغاز كرده و در سر راه خود در بريتانيا سوخت گيري كرده اند.
به گزارش شبكه خبري فاكس نيوز آمريكا، بمب افكن بي-52 توانايي حمل بمب هسته اي را در اختيار دارد.
پيشتر جان بولتون مشاور امنيت ملي آمريكا با تهديد ايران اعلام كرده بود كه گروه تهاجمي ناو هواپيمابر آبراهام لينكلن به همراه يك نيروي ضربت از هواپيماهاي بمب افكن به منطقه فرماندهي مركزي آمريكا (سنتكام) در خليج فارس اعزام مي شوند.
بولتون ادعا كرده بود كه هر گونه حمله به منافع ايالات متحده يا متحدانش با ' نيروي ضربتي' آمريكا مواجه خواهد شد.
جان بولتون با بيان اين كه آمريكا اين تصميم را در پي برخي نشانه ها، تحركات و هشدارها گرفته است، اظهارداشت: ما در پي جنگ با ايران نيستيم اما كاملا آماده ايم تا هر گونه حمله ازسوي عوامل ايران به ويژه سپاه پاسداران يا ديگر نيروهاي نظامي وابسته به ايران را پاسخ دهيم.
كارشناسان سياسي مي گويند ؛ اين ادعاي بولتون كه در راستاي جنگ رواني آمريكا عليه ايران و با هدف دامن زدن به تصور «سايه جنگ» انجام شده است. در حقيقت آويختن كاخ سفيد به يك حربه رنگ باخته و مربوط به دهه هاي گذشته است.
دهه هايي كه در آن آمريكايي ها با گسيل داشتن يك ناو هواپيمابر به سمت مرزهاي آبي يك كشور مخالف با سياست هاي واشنگتن، حتي دولت هاي آن كشور را تغيير مي دادند! بدون آن كه حتي يك هواپيما از روي ناو پرواز كند. با اين حال تحولات قدرت و ابزارهاي نظامي جديد در بسياري از نقاط جهان از جمله غرب آسيا باعث شده اين ناوها ديگر كارايي گذشته را نداشته باشند.
خاورم*9469**1508
۰ نفر