۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۲۱
کد خبر: 83310679
T T
۰ نفر

اعتبارات مصوب سفر رئيس جمهوري متوان توزيع شود

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۲۱
کد خبر: 83310679
اعتبارات مصوب سفر رئيس جمهوري متوان توزيع شود

رشت - ايرنا - استاندار گيلان بر توزيع متوازن دو هزار و 35 ميليارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر نيمه اسفندماه گذشته رئيس جمهوري به شهرستان ها تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا مصطفي سالاي عصر شنبه در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان با تاكيد بر اينكه دستگاه هاي اجرايي كار خود را براي تحقق مصوبات سفر آغاز كنند، اظهار كرد: براي اجراي پروژه‌ها سه نوع رديف اصلي وجود دارد كه بايد آنها را در جهت تكميل و آغاز پروژه‌هاي مصوب بكار گرفت.
وي با اشاره به دو قسم اعتبارات تخصيص يافته براي تكميل پروژه هاي مصوب سفر رئيس جمهوري به گيلان افزود: يك هزار و 873 ميليارد تومان اعتبار ملي و 162 ميليارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملي براي تكميل و آغاز پروژه هاي سفر اختصاص يافته است.
استاندار گيلان با بيان اينكه براي جذب اعتبارات در سه بخش بايد تقسيم كار مطلوبي را دنبال كنيم، گفت: طرح و پيشنهاد مصوبات قبل از سفر رئيس جمهوري در جلسات متعدد با حضور‌ مديران دستگاه ها، فرمانداران و نمايندگان مجلس جمع بندي شد كه در همان دوران قابل تغيير بود و اكنون امكان تغيير ندارد.
نماينده عالي دولت در گيلان جمع اعتبارات پروژهاي سفر رئيس جمهوري به گيلان را دو هزار و 35 ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: دستگاه هاي اجرايي فرايند جذب اعتبارات را پيگيري و نتيجه را به سازمان مديريت و برنامه ريزي گزارش كنند.
سالاري بر لزوم توازن در توزيع اعتبارات شهرستان ها از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي تاكيد كرد و گفت: بايد بر اساس شاخص ها و به صورت متوازن پروژه هايي كه بنا دارد را بين شهرستان ها توزيع كرد زيرا نگاه ما به توزيع اعتبارات استاني و بر مبناي عدالت است.
وي با بيان اينكه بايد تحقق مصوبات سفر رئيس جمهوري به گيلان از جمله تكميل راه آهن اعلام شود، گفت: برخي از پروژه ها از مصوبات سفر اول رئيس جمهوري در قالب كاروان تدبير و اميد به گيلان به صورت كامل محقق شده‌اند و براي مابقي مصوبات متعهد شده نيز بايد تلاش كرد تا تزريق اعتبار به آن‌ها مستمراً انجام شود.
نماينده عالي دولت در گيلان اولويت تخصيص اعتبار را با پروژه هايي كه پيشرفت فيزيكي بيشتري دارند، خواند و افزود: در اين بين بايد اجراي كامل و تكميل پروژه هاي مصوب در دور اول سفر رئيس جمهوري به گيلان را با جديت پيگيري كرد.
حجت الاسلام حسن روحاني و شماري از اعضاي هيأت دولت، نيمه اسفندماه سال گذشته در سفري دو روزه به گيلان آمدند.
7296/2007/