۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۶
کد خبر: 83311478
T T
۰ نفر

جمعیت علمای اهل سنت عراق: تهدیدات آمریكا محكوم است

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۶
کد خبر: 83311478
جمعیت علمای اهل سنت عراق: تهدیدات آمریكا محكوم است

بغداد - ایرنا - رئیس جمعیت علمای عراق، متشكل از علما و مراجع برجسته اهل سنت این كشور ضمن محكوم كردن تحریم ها و تهدیدهای غیرقانونی آمریكا علیه ایران، تاكید كرد: همواره در كنار جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، رئیس جمعیت علمای عراق از علما و مراجع برجسته اهل سنت دیشب در دیدار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد با وی، گفت: تحریم ها و فشارهای اقتصادی علیه ملت ها بویژه ملت های مسلمان و بخصوص مردم مسلمان ایران را غیرقابل قبول دانسته و محكوم می كنیم.
'شیخ خالد الملا' افزود: با سیاست محاصره اقتصادی و محروم كردن ملت ها از فرصت زندگی عادی و اقدام برای تحت فشار گذاشتن آنها برای تغییر سیاست دولت هایشان مخالفیم و آن را از نظر انسانی و اسلامی ظالمانه می دانیم.
وی گفت: جمعیت علمای عراق همانطور كه تاكنون نشان داده و بارها اعلام كرده است با تحریم و فشارهای اقتصادی علیه ایران مخالف است و ما در هر شرایطی با جمهوری اسلامی بوده و هستیم و در كنار برادران ایرانی خود خواهیم بود.
شیخ خالد الملا در بخش دیگری از سخنانش، جمهوری اسلامی ایران را پیشتاز تقریب مذاهب و وحدت میان شیعه و سنی دانست و گفت: نماد این وحدت و برادری در جریان سیل استان گلستان بویژه تصویری كه یك طلبه شیعه در حال كمك به یك روحانی اهل سنت بود و او را روی شانه های خود حمل می كرد، به روشنی مشخص بود.
وی بار دیگر با اظهار همدردی با ملت و دولت ایران بدلیل بروز سیل و تلفات و خسارات ناشی از آن بر ادامه كمك های مردمی و برادرانه عراقی ها به سیلزدگان ایرانی تاكید كرد و در این خصوص به اعزام كمك های اهدایی برادران اهل سنت و شیعه عراق با همت مجمع تقریب بین المذاهب عراق به سیلزدگان خوزستان اشاره كرد.
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این دیدار ضمن تسلیت به رئیس جمعیت علمای عراق به مناسبت درگذشت یكی از بستگان، از مواضع برادرانه و انقلابی وی در مسائل سیاسی و همچنین كمك و ابراز همدردی در جریان سیل اخیر قدردانی كرد.
خاورم**2**380*