آغاز به كار سامانه هاي جديد الكترونيكي سازمان حج و زيارت

تهران- ايرنا- مديركل دفتر بودجه، تحول اداري و فناوري اطلاعات سازمان حج و زيارت از راه اندازي سامانه ميز خدمت الكترونيكي و سامانه واگذاري اولويت تشرف حج تمتع براي متقاضيان خبر داد.

به گزارش ايرنا از حج و زيارت؛ محمد تقي قادري روز يكشنبه درباره برنامه هاي سازمان متبوعش براي ارائه خدمات الكترونيكي به مردم اظهار داشت: سازمان حج و زيارت، يكي از سازمانهاي پيشرو در ارائه خدمات الكترونيكي به مردم است و اين مهم در حوزه هاي حج تمتع، عمره مفرده، اربعين حسيني و عتبات عاليات به خوبي انجام مي گيرد.
وي درباره راه اندازي سامانه ميز خدمت الكترونيكي براي متقاضيان حج و زيارت كشور گفت: سامانه ميز خدمت از امروز يكشنبه 22 ارديبهشت ماه آغاز به كار مي كند و برنامه هاي مناسبي براي رفاه حال متقاضيان و زائران تدارك ديده شده است.
مدير كل دفتر بودجه ، تحول اداري و فناوري اطلاعات سازمان حج و زيارت با بيان اينكه راه اندازي ميز خدمت موجب تسهيل امور متقاضيان و مراجعه كنندگان به سازمان حج و زيارت خواهد شد، گفت: ميز خدمت تمامي درخواست ها و پرسش هاي متقاضيان را به صورت الكترونيكي پاسخ مي دهد و موجب تسهيل امور متقاضيان و زائران مي شود.
قادري توضيح داد: به عنوان مثال اگر وديعه گذاران حج تمتع يا عمره مفرده در اسناد وديعه گذاري خود با مشكلي مواجه مي شدند بايد به صورت حضوري به دفاتر حج و زيارت استان ها مراجعه مي كردند كه با راه اندازي ميز خدمت، اينگونه مراجعات نيز انجام نمي گيرد و تمامي برنامه ها و درخواست هاي متقاضيان به صورت الكترونيكي انجام مي گيرد.
وي با بيان اينكه سامانه ميز خدمت الكترونيكي سازمان حج و زيارت در راستاي مصوبات دولت در حوزه دولت الكترونيك طراحي و راه اندازي شده است، گفت: تمامي كساني كه درخواست خدمات مرتبط با حج تمتع، عمره مفرده، عتبات عاليات و اربعين را دارند مي توانند به سامانه ميز خدمت الكترونيكي به آدرس mizekhedmat.haj.ir مراجعه و در اسرع وقت پاسخ مربوطه را از كارشناسان ذيربط دريافت كنند.
مدير كل دفتر بودجه، تحول اداري و فناوري اطلاعات سازمان حج و زيارت توضيح داد: متقاضيان بعد از ورود به سامانه و ارائه اطلاعات لازم، درخواست يا پرسش خود را در خصوص حج تمتع، عمره مفرده، عتبات عاليات و اربعين مطرح مي كنند و كارشناسان مربوطه نيز پاسخ را به صورت الكترونيكي تحويل متقاضي مي دهند.

**چگونگي فعاليت سامانه واگذاري اولويت هاي تشرف حج تمتع
قادري در ادامه به آغاز به كار سامانه «واگذاري اولويت هاي تشرف حج تمتع» اشاره كرد و گفت: اين سامانه نيز از امروز 22 ارديبهشت ماه آغاز به كار خواهد كرد.
وي با بيان اينكه راه اندازي اين سامانه موجب كوتاه شدن دست واسطه گران و سودجويان فيش هاي حج تمتع خواهد شد، توضيح داد: اگر فردي به استطاعت رسيده و قصد تهيه اولويت تشرف را دارد يا اينكه فردي از استطاعت خارج شده و قصد واگذاري اولويت خود را داشته باشد، مي تواند با مراجعه به اين سامانه به راحتي درخواست خود را ثبت و پيگيري نمايد.
مديركل دفتر بودجه، تحول اداري و فناوري اطلاعات سازمان حج و زيارت خاطرنشان كرد: تاكنون سامانه اي براي اين منظور راه اندازي نشده بود و متقاضيان به دلالان و سودجويان مراجعه مي كردند كه برخي تخلفاتي نيز صورت مي گرفت اما اين سامانه به همه تخلفات و سودجويي هاي واسطه گران پايان داده است.
وي توضيح داد: كساني كه مي خواهند اولويت تشرف خود را در معرض واگذاري قراردهند و كساني كه مي خواهند اولويت تشرف تهيه كنند، بايد به اين سامانه به آدرس tasharof.haj.ir مراجعه كنند.
مدير كل دفتر بودجه ، تحول اداري و فناوري اطلاعات سازمان حج و زيارت تصريح كرد: بعد از مشخص شدن واگذار كننده و دريافت كننده اولويت تشرف و انتخاب كارگزار، دفتر خدمات زيارتي منتخب، با افراد تماس گرفته و بقيه فرآيند واگذاري انجام مي گيرد.
قادري تاكيد كرد: دفاتر خدمات زيارتي فقط نقش تسهيل و انجام ضوابط قانوني صادره از سازمان را دارند و به طور حتم در اين رابطه پاي واسطه گران و سودجويان كوتاه مي شود.
وي خاطرنشان كرد: راه اندازي سامانه هاي ميز خدمت الكترونيكي و واگذاري اولويت تشرف در راستاي ارائه تسهيلات به متقاضيان محترم و خدمات الكترونيكي صورت گرفته است.
اجتمام*1933*1095*1193