۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۳:۵۶
کد خبر: 83313461
T T
۰ نفر
انتظامی: ارز تخصیصی برای مصرف كاغذ نشر و مطبوعات، همچنان 4200 تومانی است

تهران- ایرنا- حسین انتظامی رئیس كارگروه ساماندهی كاغذ تاكید كرد كه در جلسه بررسی وضعیت واردات كاغذ و مشكلات دست اندركاران مطبوعات و كتاب كشور مقرر شد ارز تخصیصی برای مصرف كاغذ نشر و مطبوعات، همچنان 4200 تومانی باقی بماند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، انتظامی درباره جلسه بررسی مشكلات مطبوعات و ناشران كتاب گفت: در این جلسه كه امروز به همت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و با حضور مسئولان همه دستگاه‌های مرتبط با كاغذ از جمله سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عبدالناصر همتی رئیس كل بانك مركزی و نمایندگان حوزه‌های نشر و مطبوعات تشكیل شد، پیشنهاد مشترك وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن، تجارت بررسی شد و با توجه به تاكیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حل مساله كاغذ حوزه فرهنگ مقرر شد ارز تخصیصی برای مصرف كاغذ نشر و مطبوعات، همچنان 4200 تومانی باقی بماند.
وی افزود: در این جلسه بر وظیفه نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نحوه توزیع این كاغذها تاكید و مقرر شد كاغذهای موجود در گمرك، ظرف دو هفته ترخیص و توزیع شوند. همچنین بر رفع موانع و افزایش میزان تولید كاغذ توسط كارخانجات داخلی به عنوان یك سیاست مبنایی تاكید شد.
انتظامی ادامه داد: در جلسه امروز همچنین مقرر شد با افرادی كه با ارز دولتی كاغذ وارد كرده‌اند و آن را خارج از نظارت وزارت فرهنگ یا با نرخ‌ آزاد توزیع و یا انبار كرده‌اند، با جدیت برخورد شود.
وی در پایان ضمن قدردانی از نگاه راهبردی معاون اول رئیس جمهوری و مساعدت رئیس كل بانك مركزی، اظهار امیدواری كرد كه با این تصمیم های فوری، التهاب بازار كاغذ فروكش كند.
به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز عصر امروز در توئیتی در این باره نوشت: كاغذ كتاب و مطبوعات همچنان در كالای اساسی و با دلار 4200 تومان خواهد بود.
وی افزود: پس از حدود دو ماه این نتیجه قطعیت یافت. در این مدت بازار كاغذ در ابهام و ملتهب بود، از امروز انبارهای پنهان و كاغذهای گمرگ گشوده خواهند شد.
صالحی تاكید كرد: شفافیت، نظارت دقیق و برخورد قاطع با متخلفان ضرورت مضاعف می یابد.
شبد**1953**
۰ نفر