۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۱۸
کد خبر: 83313499
T T
۰ نفر

وزیر فرهنگ قطعیت ارز 4200 تومانی كاغذ را تایید كرد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۱۸
کد خبر: 83313499
وزیر فرهنگ قطعیت  ارز 4200 تومانی كاغذ را تایید كرد

تهران _ ایرنا _ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین توئیت خود درباره تغییر نكردن قیمت كاغذ با ارز دولتی نوشت: كاغذ كتاب و مطبوعات همچنان در كالای اساسی و با دلار 4200 تومان خواهد بود.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید عباس صالحی در ادامه این توئیت آورده است: پس از حدود دو ماه این نتیجه قطعیت یافت، دراین مدت بازار كاغذ در ابهام و ملتهب بود .
عضو كابینه دولت دوازدهم تاكید كرد: از امروز انبارهای پنهان و كاغذهای گمرك گشوده خواهد شد.
صالحی همچنین در این توئیت از « ضرورت مضاعف» شفافیت، نظارت دقیق و برخورد قاطع با متخلفان سخن گفت.
به گزارش ایرنا، رئیس كارگروه ساماندهی كاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (دوشنبه) با اشاره به جلسه با معاون اول رئیس جمهوری، از باقی ماندن ارز تخصیصی به كاغذ نشر و مطبوعات با قیمت چهار هزار و 200 تومان خبر داده بود. حسین انتظامی دراین باره گفت: در نشست مشتركی كه به همت اسحاق جهانگیری و با حضور مسئولان همه دستگاه‌های مرتبط با كاغذ از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس بانك مركزی و نمایندگان حوزه‌های نشر و مطبوعات برگزار شد، پیشنهاد مشترك وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن، تجارت (صمت) بررسی شد و با توجه به تاكیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حل مساله كاغذ حوزه فرهنگ، مقرر شد ارز تخصیصی برای مصرف كاغذ نشر و مطبوعات، همچنان 4200 تومانی باقی بماند.
حسین انتظامی در مورد سایر مصوبات این جلسه كه به ریاست دكتر جهانگیری تشكیل شد، توضیح داد: در این جلسه بر وظیفه نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نحوه توزیع این كاغذها تاكید شد. همچنین مقرر شد كاغذهای موجود در گمرك، ظرف دو هفته ترخیص و توزیع شوند.
در این جلسه همچنین بر رفع موانع و افزایش میزان تولید كاغذ توسط كارخانجات داخلی به عنوان یك سیاست مبنایی تاكید شده است.
رئیس كارگروه ساماندهی كاغذ در عین حال از جمع بندی جلسه برای برخورد جدی با واردكنندگان متخلف خبر داد و با اشاره به ماموریت ویژه دستگاه‌های نظارتی، افزود: مقرر شد با افرادی كه با ارز دولتی كاغذ وارد كرده‌اند و آن را خارج از نظارت وزارت فرهنگ یا با نرخ‌ آزاد توزیع و یا انبار كرده‌اند با جدیت برخورد شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بازدید از سی و دومین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران از وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت ،معدن و تجارت خواست در خصوص مشكلات كاغذ اقدامات لازم را بعمل آورند.
دراین راستا علاوه برتشكیل جلسات مشترك میان وزیر فرهنگ و صمت ، جلساتی نیز با حضور كارگروه ساماندهی كاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
نتایج آخرین جلسه و همچتین جداول آخرین تغییرات نیز امروز از طریق سایت وزارتخانه برای شفافیت و اطلاع افكار عمومی منتشر شد.
فراهنگ** 1355** 9053
۰ نفر