۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۱۹
کد خبر: 83313642
T T
۰ نفر
دروازه بان تيم ملي فوتسال زنان:مربي گلر با تجربه نداريم

تهران- ايرنا- «زهرا لطف آبادي» دروازه بان تيم ملي فوتسال زنان ايران كه عنوان بهترين سنگربان رقابت هاي چهار جانبه روسيه را كسب كرد، نبود مربي با تجربه را در اين پست مهم ترين ضعف براي گلرها دانست.

به گزارش ايرنا، تيم ملي فوتسال زنان تاكنون گلر برجسته اي چون «نسترن مقيمي» را در اختيار داشت كه تجربه حضور در جام ملت هاي آسيا را در كارنامه دارد.
اما پس از مشكلاتي كه در زمينه انتخاب سرمربي اين تيم پيش آمد، مقيمي و چند بازيكن ديگر در اردوي تيم ملي شركت نكردند.
پس از آن اعضاي كادر فني تصميم گرفتند تا فهرست جديدي از اسامي را با عنوان جوانگرايي منتشر كنند كه نسترن مقيمي جزء آنان نبود. اين فوتساليست مازندراني جاي خود را به هم استاني خود يعني «زهرا لطف آبادي» داد تا تجربه نخستين حضور را در تورنمنت چهارجانبه روسيه داشته باشد.
لطف آبادي دروازه بان تيم مس رفسنجان است كه به همراه اين تيم عنوان نايب قهرماني ليگ برتر را در اسفند 97 بدست آورد و پس از آن به اردو تيم ملي فوتسال دعوت شد. وي در مسابقات چهارجانبه روسيه حضور يافت و عنوان گلر برتر اين تورنمنت را از آن خود كرد.
مشروح گفت و گوي «زهرا لطف آبادي» با خبرنگار ايرنا را در متن زير مي خوانيم:

ايرنا: آيا از همان ابتدا به عنوان دروازه بان وارد فوتسال شدي؟
- خير، بازيكن بودم و گلري در ذهنم نبود. به اين دليل دروازه بان شدم كه كف پايم صاف بود و دكتر اجازه بازي نمي داد. بنابراين هيچ راهي نداشتم جز اينكه به عنوان گلر در تيم باقي بمانم. در چهار سال گذشته نيز به عنوان يك سنگربان به صورت حرفه اي كار كردم.

ايرنا: چه حسي از نخستين تجربه حضور در تورنمنت چهار جانبه روسيه داشتي؟
- براي نخستين بار در اين رقابت ها شركت كردم. تجربه فوق العاده و خاصي بود زيرا به مصاف تيم هاي ملي بسيار قدرتمند رفتيم. توانستم اعتماد مربي را در بازي اول جلب كنم و در بازي دوم و سوم به عنوان گلر در دروازه قرار بگيرم.

ايرنا: تيم ملي فوتسال هر سه ديدار خود را در اين تورنمنت به حريفان واگذار كرد و اين امر نشان از نقاط ضعف فوتساليست هاي ايراني است، به نظر شما براي برطرف كردن اين كاستي ها چه اقدامات مهمي بايد انجام شود؟
- اسپانيا، پرتغال و روسيه جزو تيم هاي برتر اروپا و بسيار قدرتمند هستند. تيم ملي فوتسال زنان ايران در آسيا هميشه حرف اول را مي زند و در اروپا و دنيا حرفي براي گفتن نداريم. اين نقاط ضعف با برنامه ريزي بلند مدت برطرف مي شود. همچنين بازي هاي دوستانه با تيم هاي قدرتمند شرايط تيم را بهبود مي بخشد. اميدوارم از اين تورنمنت ها و بازي هاي دوستانه با تيم هاي اروپايي بيشتر داشته باشيم تا نقطه ضعف ها را راحت تر پيدا كنيم و كاهش دهيم. بايد بتوانيم در دنيا هم حرفي براي گفتن داشته باشيم.

ايرنا: آيا به عنوان يك دروازه بان توانستيد وظايف خود را به خوبي در اين تورنمنت انجام دهيد؟
-من و همه گلرهايي كه در اين رقابت ها حضور داشتند تمام تلاشمان را كرديم تا از دروازه محافظت كنيم. يك دروازه بان نبايد نسبت به توپ و دروازه اي كه پشت سرش است، بي غيرت باشد و بايد تمام همّ و غم خودش را براي اين پست بگذارد.

ايرنا: نقطه ضعف گلرها در چيست؟
- نداشتن مربي با تجربه مهم ترين نقطه ضعف ما محسوب مي شود. موفقيت يك گلر با تمرين مداوم و داشتن مربيان با تجربه محقق خواهد شد. متاسفانه در ليگ مربي گلري نداريم كه بتواند به درستي به دروازه بان ها آموزش دهد و نقطه ضعف هاي ما را برطرف كند.

ايرنا: مشكل از نبود سرمربي هم مي تواند باشد؟
- مشكل از نبود سرمربي براي كل تيم نيست. در واقع نيازمند مربي گلري هستيم كه از دانش بالايي برخوردار باشد و بتواند سطح دروازه بان ها را بالا ببرد.

ايرنا: آيا در اين زمينه به فدراسيون درخواستي ارائه كرديد؟
- پارسال در اردو از تجربه «امير فراشي» مربي گلر بسيار خوب بهره مند شديم اما به دليل تغيير كادر فني اين مربي را از دست داديم و پس از آن درخواست مربي جديد داديم كه «حسين رعدي» با پيگيري هاي بسيار تلاش كرد تا مربي گلر جديد براي ما بياورد اما دروازه بان ها نيازمند مربي با تجربه تري هستند.

ايرنا: فكر مي كني در رقابت هاي بعدي حضور داشته باشي؟
- اينكه در رقابت هاي بعدي حضور داشته باشم يا نه به تصميم مربي و سرمربي بستگي دارد اما همچنان به خوبي ادامه مي دهم تا بتوانم نظر كادر فني را جلب كنم. گرچه با شركت در تورنمنت روسيه در ابتداي مسير حرفه اي خود هستم ولي همه تلاشم را براي موفقيت هاي بيشتر مي كنم.
ورزشي**9128**1067**