۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۲۴
کد خبر: 83313649
T T
۰ نفر

بازدید دكتر ستاری از پنج واحد دانش بنیان یزد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۲۴
کد خبر: 83313649
بازدید دكتر ستاری از پنج واحد دانش بنیان یزد

یزد - ایرنا - معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، صبح روز سه شنبه از پنج شركت دانش بنیان منتخب شهرك صنعتی یزد بازدید كرد.

به گزارش ایرنا ، دكتر سورنا ستاری در بازدید از شركت صافات انرژی ، سازنده یاتاقان و تعمیر كننده و نگه دارنده نیروگاه ها با تولیدات این مجموعه آشنا شد.
این مجموعه ، قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع مختلف نظیر برق، نفت و پتروشیمی را از معروف ترین برند های حال حاضر دنیا تامین می كند.
ساخت و بازسازی یاتاقان در این شركت برای اولین بار در منطقه جنوب شرق كشور به روش سانترفیوژ انجام می گیرد.
دكتر ستاری در ادامه از شركت دانش بنیان یگانه پارسه كویر بازدید كرد.
این شركت ، فعالیت خود را از سال 1392 با هدف خودكفایی در تولید ماشین آلات راهسازی آغاز كرده و توانسته به مهندسی معكوس یكی از جدیدترین و پیشرفته ترین ماشین آلات راهسازی به نام اسكید لودر ( SSL ) كند ، به گونه ای كه درسال 1394 نمونه اولیه این محصول ساخته شده و از لحاظ مشخصات فنی و قیمت تمام شده قابلیت رقابت با تمامی محصولات وارداتی از كشورهای مختلف را دارد .
معاون رئیس جمهوری همچنین در بازدید از شركت تعاونی دانش بنیان شوكا ایرانیان ، با تولیدهای این مجموعه آشنا شد.
این شركت دانش بنیان در شهرك صنعتی یزد ، با بهره گیری از متخصصان داخلی با هدف تولید الیاف مصنوعی در سال 1391تاسیس شد تا به تولید ماشین آلات الیاف مصنوعی در داخل كشور بپردازد.
این مجموعه همچنین نخستین تولید كننده خط كامل دستگاههای بی سی اف و سی اف در ایران محسوب می شود و همزمان نیز مجوز فعالیت تولیدی دانش بنیان را گرفته است.
وی در ادامه بازدیدها وارد منطقه ویژه اقتصادی شهرك صنعتی یزد شد و از شركت پیشگامان صنعت سبز بازدید كرد.
این شركت در سال 1394 با توجه به نیاز كشور به تولید كاغذ با بررسی های كارشناسی و فراهم كردن زیر ساخت لازم با هدف تولید كاغذ سنگی كه جایگزین بسیار مناسبی برای كاغذهای سلولزی است تاسیس شد.
این مجموعه قابلیت تولید كاغذسنگی، تولید محصولات كاغذی مورد استفاده در صنایع چاپ و بسته بندی و تبلیغات و همچنین مشاوره و بارزگانی ماشین آلات تولیدی این صنعت را دارد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین از یك واحد تولیدی در شهرك صنعتی یزد بازدید كرد.
ستاری به همراه استاندار یزد از شركت برچینكار، طراح و سازنده ماشین آلات كشاورزی در شهرك صنعتی شهر یزد دیدن كرد.
شركت برچینكار یزد با بیش از 21 سال تجربه و سابقه درخشان در امر طراحی و ساخت انواع ماشینها و ادوات كشاورزی فعالیت خود را از سال 1367 با ادغام چهار شركت صنعتی آغاز كرد.
چاپر و موور از نخستین محصولات این شركت بود كه برای اولین بار و به صورت انحصاری و مطابق با استانداردهای بین المللی و ضوابط فنی استاندارد ایران تولید می شد.
این شركت دستگاه های رتیواتور و ریك، بیلر، تراكتور و چاپر را با ظرفیت هر یك یكهزار دستگاه و همچنین دستگاه موور با ظرفیت سه هزار دستگاه را به خط تولید خود اضافه كرده و به عنوان طرح توسعه با شركت های مختلف خارجی از جمله باندیولی، گالینیانی ایتالیا و یوتو چین (تحت لیسانس فیات ایتالیا) ، شركت راسپه آلمان ، شركت تربولیت (هلند) شركت زنگچیان (چین) محصول مشترك تولید می كند .
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به منظور بازدید از شركت‌های دانش بنیان منتخب شهرك صنعتی و مركز رشد دانشگاه علوم پزشكی و دانشگاه یزد، پژوهشگاه علوم تولید مثل یزد، كارخانه نورآوری و بازدید از چند شركت دانش بنیان واقع در پارك علم و فناوری به یزد سفر كرده است.
حضور در نشست شورای هماهنگی فناور‌ی استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و شورای اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های سفر یكروزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به یزد است.
1968/ 6197
۰ نفر