۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
کد خبر: 83314035
T T
۰ نفر

زمينه توسعه باغات استان كرمانشاه فراهم شده است

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
کد خبر: 83314035
زمينه توسعه باغات استان كرمانشاه فراهم شده است

كرمانشاه- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار كرمانشاه با اشاره به وجود آب مناسب و خاك مرغوب در استان، گفت: اين 2 عامل مهم در كنار حمايت هاي دولت زمينه را براي توسعه باغات در استان فراهم كرده است.

به گزارش ايرنا؛ هدايت حاتمي روز سه شنبه در جلسه بررسي برنامه توسعه باغات انگور استان كرمانشاه در استانداري، افزود: از معدود استان هايي هستيم كه هم زمين و خاك مرغوب داريم و هم داراي منابع آبي غني هستيم كه بايد در اين رابطه برنامه هاي جدي با بهره وري بالا تدوين شود.
وي توسعه باغات انگور را يكي از برنامه هاي اولويت دار استان دانست و گفت: اكنون نزديك به 10 هزار هكتار اراضي زيركشت انگور داريم كه با مطالعات صورت گرفته قرار بر اين است كه از اراضي مجاور سامانه گرمسيري و نيز اراضي منابع طبيعي شهرستان هاي استان، زمينه توسعه باغات انگور را فراهم كنيم و از هر طرح توجيه دار در اين خصوص نيز حمايت مي كنيم.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار كرمانشاه در ادامه اين جلسه گفت: استان كرمانشاه با متوسط برداشت 10 تن در هكتار از متوسط كشوري كه 12 تن در هكتار است عقب تر است‌ كه بايد با توسعه باغات هم به متوسط كشوري برسيم و هم به يكي از قطب هاي مهم توليد انگور در كشور تبديل شويم.
حاتمي اظهار داشت: يكي از برنامه هاي ما توسعه باغات انگور و حركت به سوي توليد كشمش مرغوب در راستاي ايجاد زنجيره ارزش است كه مي‌تواند در ايجاد صنايع تبديلي و استفاده بهينه از ظرفيت هاي باغداري به منظور افزايش درآمد و اشتغال موثر باشد.
وي افزود: براي موفقيت در هر طرحي بايد نظام پايش و كنترل جدي گرفته شود و اين باعث مي شود كه كارها با نظم و روند مشخص و مطمئني به پيش برود.
بيش از 33 هزار هكتار باغات بارور در استان كرمانشاه وجود دارد كه سالانه بيش از 250 هزار تن انواع محصولات باغي از اين باغات برداشت مي شود.
3033/8066