۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۹
کد خبر: 83314231
T T
۰ نفر

انفجار مین متردد مرزی در بانه را به كام مرگ كشاند

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۹
کد خبر: 83314231
انفجار مین متردد مرزی در بانه را به كام مرگ كشاند

سنندج - ایرنا - مدیركل امنیتی و انتظامی استانداری كردستان گفت: انفجار مین به جای مانده از دوران دفاع مقدس، یك متردد مرزی در شهرستان بانه را به كام مرگ كشاند.

محمد رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این متردد مرزی ساعت یك بامداد روز گذشته به همراه چند نفر دیگر در حال عبور از ارتفاعات «سوره كیو» در نزدیكی روستای نیروان بخش ارمرده بانه بودند كه 2 نفر از آنان بر اثر انفجار مین زخمی می شوند.
وی اضافه كرد: 2 نفر زخمی توسط همراهان خود به بیمارستان بانه منتقل شدند كه یك نفر از این افراد به علت شدت جراحات وارده فوت كرد و دیگری نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، 27 فروردین سال جاری محمد ایمان ورد كشاورز 50 ساله اهل روستای اسناوه شهرستان مریوان حین كشاورزی بر اثر انفجار مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی زخمی شد.
این كشاورز در این حادثه پای راست خود را از دست داد و هم اكنون در بیمارستان فجر مریوان بستری است.
طرح بازنگری مناطق آلوده به مین در 199 نقطه مرزی و 366 پایگاه مین گذاری شده دوران دفاع مقدس در سال گذشته در شهرستان های مریوان، بانه، دیواندره، سروآباد، بیجار، سنندج، كامیاران، دیواندره و سقز با هدف افزایش ضریب ایمنی مردم شهرهای مرزی گذشته اجرا شد.
تعداد شهدای عملیات مین روبی نیروهای عمل كننده، نظامی و انتظامی در كردستان 91 نفر و تعداد جانبازان هم 110 نفر است؛ ضمن اینكه بیش از 170 نفر از مردم شهرستان های آلوده به مین استان از سال 1367 تا پایان سال 96 نیز جان خود را بخاطر برخورد با مین های بجای مانده از دوران دفاع مقدس از دست داده اند.
3034/9102